Gå til innhold

[LØST] Output-lyd blander seg med input-lyd

Gjest Slettet+312

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+312

Hei.

Jeg har et headset fra Logitech med litt problemer. Når jeg snakker med folk over Steam kan de høre seg selv. Akkurat som om lyden som går ut i headsettet sine høytalere også går ut i mikrofonen så de får et slags ekko av sin egen stemme. Det samme skjedde når jeg stillte inn instillingene på MSN, at når jeg trykket test på avspilling viste måleren at det var lyd på avspilling men samtidig at det var lyd på mikrofonen. Har ingen ting med å gjøre at jeg hadde høy lyd på, for det hadde jeg ikke.

Er dette slik headsettet er, eller er det mulig å gjøre noe med det?

Endret av Slettet+312
fjernet navn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+312
Det du mener er at du får et slags ekko av deg selv når du snakker i headset ...?

Jeg tror du hvertfall må passe på å ha "playback" volum så lavt som mulig ...

Det jeg egentlig mente var at lyden jeg hører i headsettet kan andre høre via mikrofonen. Som om alt er på samme kanal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Hmm ok så de hører alt du hører i ditt headsett, ikke bare seg selv, men musikk og alt annet?

Kan det være at headsettet er så lite tett at den formidler lyd som microfonen din faktisk klarer å oppfatte?

Hmm... det er 2 ledninger da, en for avspilling og en for mikrofonen, så tror feilen befinner seg på selve datamaskinen og ikke på headsettet. Men jeg er ingen ekspert da, så...

Trodde i grunn at det skulle være noen slags instillinger som var stillt inn feil eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Pleier å ha med hva som er satt som inputkilde i windows. Det er ofte satt til en blanding som standard, og bør settes til mikrofonen, husker ikke i farten hvor i kontrollpanel det ligger, siden jeg ikke sitter i windows.

Har valg lydkortet mitt, Realtek HD Audio ett eller annet, både på input og på output. Kan ikke finne noe eget navn på headsettet/mikrofonen. Har bare det ene valget, lydkortet.

Lenke til kommentar

så lenge du ikke har et eksternt lydkort, noe du ikke har så skal det der være korrekt det. Det er eventuelt noen av innstillingene på "volum" der du må endre på, uten at jeg, desverre, er helt sikker på hvilke. kan det kanskje også være noen instillinger i et eventuelt program som fulgte med headsettet som bør endres på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Slik ser det ut når jeg tester outputten på MSN:

6xt1s8.jpg

Det slår inn på inputten også :S

Slik ser det ut på avanser på lyder, inkludert input:

11vpdfm.jpg

Output:

mm3drb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Mikrofonen er jo inputten så det er vel ikke så rart at det slår ut på den?

Men lyd som spilles av på output slår inn på mikrofonen, er det mulig å slå dette av å fortsatt kunne bruke mikrofonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
På det siste bilde der hvor du viser avspillingsenheter ... der har du ikke valgt mikrofon. Har du prøvd å gjøre det for så å dempe den helt?

Virket ikke :S, hvis jeg til og med starter en sang i Windows Media Player slår det ut på input på mikrofonen, akkurat som om jeg spiller på høytaler og at mikrofonen fanger det opp. Jeg vil at mikrofonen kun skal fange opp det som kommer fra utsiden og ikke innsiden av datamaskinen (vanskelig å forklare)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Hva med å dempe alt unntatt mikrofonen på innspillingsvolumet?

Det virket :D Tusen takk, dette var virkelig masse oppstyr for noe så enkelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...