Gebby Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Er det noen enkel måte å koble f.eks. en ipod eller en mobil med minijackutgang til et bilstereo? Hva er deres erfaringer med fm-sendere og sånn, og hva blir letteste eventuelt billigste løsning? Takk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 hvilken spiller har du nå? det absolutt enkleste er jo å bruke en evt. minijack inngang hvis det finnes. ellers har jeg hørt mye både posotivt og negativt om FM-sendere til bil, men det er ihvertfall enkelt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Flyttes til bilstereo. Det letteste er helt klart FM-sender, men som nevnt over finnes det mye positivt og negativt å si. Søk litt, så finner du mye. Har du en spiller med lydinngang er det ikke noe problem å koble til, du må bare ha en overgang slik at du får riktige kontaker. Jeg har original Audi Concert-spiller i min, her har jeg brukt en spesialovergang som lager phonokontakt og som bruker CD-skifter-inngangen til spilleren. Litt jobb å koble opp, men jyskla praktisk å ha en jack-kontakt kommende opp ved askebegeret hvor jeg kan koble til mp3spillere, mobil, osv - slik som mange nye biler har i dag. Endret 1. januar 2009 av Marvil Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvor stor stereo har du ellers? Min erfaring er at det ikke blir all verdens kvalitet med en vanlig jack-kabel til en aux-inngang hvis stereoen er av litt størrelse. Men om du f.eks har inngang til cd-veksler, og det finnes overgang er det verdt å prøve. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Takk for svar! etter å ha undersøkt corollaen litt er det åpenbart at den ikke akkurat er så veldig tilkoblingsvennlig, så får heller prøve å kjøre en FM-sender tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå