Gå til innhold

Mitt første dråpebilde!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit dråpebilde, men vinkelen er litt rar og jeg synes det kunne vært litt skarpere. Det er ikke så enkelt å treffe 100% med fokus på slike dråpebilder, prøvde meg med noen bilder selv her en dag, men ble ikke helt fornøyd.. Det er vel tålmodighet som gjelder i denne kategorien :)

Lenke til kommentar

Et helt greit bilde til å være ditt først.

Men er en del ting du burde tenke på til neste gang du skal ta dråpebilder.

1. Skarphet! Gode dråpebilder er skarpe. Bruk manuell fokus. Stativ og gjerne fjernutløser er nødvendig for å ikke røre på kamera.

2. Komposisjon. Synes bildet har en litt rar vinkel som nevnt. Prøv å kom lavere, og på samme nivå som vanndråpa.

3. Og for all del; fjern ramma og signaturen. Fryktelig stygg tekst og ikke særlig pen ramme.

Men som nevnt. Et greit utgangspunkt. Har sitt mye verre fra nybegynnere. Prøv ut tipsene du får her, så blir det nok bra. Husk at slik fotografering krever veldig mye tolmodighet. Jeg sitter fort 10 min og trykker hvert sekund, med samme komposisjon. Bare for å få akkurat det perfekte øyeblikket jeg er ute etter. Da hjelper det helt klart med fjernutløser, slik at jeg kan sitte rolig å trykke.

Og etterhvert kan du vurdere å skaffe deg blitser. En blits gjennom softbox hjelper utrolig på dråpebilder. Apropo det. Bildet ditt er litt mørkt.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...