janerrn123 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hei! Skal kjøpe ny PC, vil bruke rundt 5000,- ca. Skal da KUN ha: Hovedkort Strømforsyning Skjermkort Prosessor RAM Kabinett Harddisk Ting som skjerm,tastatur, cd- rom har jeg fra før av. Det jeg da lurer på er om noen av dere kunne satt opp en fin handleliste, som gjorde at jeg havnet på en pris rundt 5000,-. Vil bare ha en PC som er best så mulig innenfor denne prisklassen. Spiller ikke svært krevende spill, så vil ikke bruke noe mer penger på det. Takk på forhånd! Endret 1. januar 2009 av janerrn123 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hva skal maskinn brukes til? Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Skal for det meste brukes til spilling, men som jeg skrev. Spiller ikke særlig krevende spill så har ikke bruk for en veldig dyr pc. Spiller: Counter Strike:Source LFS GTA IV(så klart på relativt lav grafikk) Ellers vil den bare bli brukt til vanlig surfing,msn og musikk:) Hadde også vært greit om det var komponenter som det var mulig å overklokke litt. Endret 1. januar 2009 av janerrn123 Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Noe sånt som dette? https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=90226 Hvis du ofrer 1000kr til for du jo med E8400 og litt raskere ram... Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Fungerende link for No_oN' oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90226 EDIT: Kan du klokke? Endret 1. januar 2009 av ravii Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Takk Ravii glemte at jeg måtte ha spesiell link for å vise andre HV. Ja, jeg kan klokke xD men det er trådstarter du spør.... Hvis han ikke skal klokke kan jeg jo bytte til et rimligere HK. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Takk Ravii glemte at jeg måtte ha spesiell link for å vise andre HV.Ja, jeg kan klokke xD men det er trådstarter du spør.... Hvis han ikke skal klokke kan jeg jo bytte til et rimligere HK. eller spare noen kroner på prosessor. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Takk Ravii glemte at jeg måtte ha spesiell link for å vise andre HV.Ja, jeg kan klokke xD men det er trådstarter du spør.... Hvis han ikke skal klokke kan jeg jo bytte til et rimligere HK. eller spare noen kroner på prosessor. Ja, han får gjøre som lommeboka sier. Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Fungerende link for No_oN' oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90226 EDIT: Kan du klokke? hehe, er vel ikke noe talent innen klokking akkurat. Men har klokket CPUn og skjermkortet litt, men det er alt. Men ser ikke noe strømforsyning i handlelista?:S Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Antec Sonata III kommer med en 500W strømforsyning. Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Men var en kompis som sa jeg burde bytte ut skjermkortet med dette:https://prisguiden.no/product.php?productId=99576&view=images ? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kompisen din tar feil. Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) okey:) kikka litt på RAM brikkene som var i lista, er det ikke like greit og kjøpe 2GB med kjappere RAM? istedenfor 4G PC5400? Endret 2. januar 2009 av janerrn123 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Mengde før hastighet. Får da et 4GB PC6400 sett til rett over 300 kr. Det synes jeg du bør spandere på deg. Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Kunne noen satt opp samme handlelista bare med 4GB PC6400 istedenfor, også et litt billigere hovedkort siden dere skrev jeg kunne ha det hvis jeg ikke skulle klokke. Får ikke lagt til ting i handlekurven selv:S Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Mengde før hastighet. Får da et 4GB PC6400 sett til rett over 300 kr. Det synes jeg du bør spandere på deg. Link til det settet isåfall? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 logg inn i prisguiden og lag en egen handlevogn. Når du er logget inn kan du også kopiere inn alle publiserte vognene. Lenke til kommentar
janerrn123 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Men jeg kjører jo XP 32 bit så er det noe vits med 4GB? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Lenke Ikke noe problem å ha 4 GB i 32-bit OS, men du får ikke utnyttet alt. Du klarer deg sikkert fint med 2GB i XP. 4GB er da nesten gratis, så jeg ser ikke helt poenget i å spare en hundrelapp her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå