LøperFraVevelstad Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) denne fant jeg på hundredpushups.com det heter twohundredsitups.com denne er smidd over samme lest som push-ups, bare med situps, og 200 istedefor 100. ettersom jeg har forstått det, skal man gjøre situpsene uten ekstravekt. og som jeg har forstått det, er siutps uten vekt, med egen kroppsvekt, ikke brukbart? kan jeg erstatte situps-med vekt på studioet med dette 6 ukers programmet? er det vits? Endret 1. januar 2009 av Skarpengland Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Nå blir sikkert trådstarter sur, men å lære seg å gjøre 200 sit-ups er idioti. Øvelsa er ikke bra (pga skjærings og komrpesjonskreftene på korsryggen), den er svært lite funksjonell pga magemusklenes oppgave å stabilisere, ikke krumme ryggen og at de aktiverer hofteleddsbøyerne som allerede er overaktive\for korte hos mange av oss. Noen kilder: Low back disorders, Stuart McGill Link Teori om hva som er galt med sit-ups og hva man heller bør gjøre: Link 1 Link 2 Ta f.eks ab-roller, den gir deg langt større magetrening enn selv sit-ups med endel ekstravekt og du sparer ryggen Hadde det vært opp til meg hadde denne tråden heller hett: Hvordan greie ab-walkout hele veien med statisk hold i bunnen: Link En langt mer spennede, utfordrende og funksjonell øvelse enn sit-ups Om noen interesserer seg for å greie 200 sit-ups så be-my-guest, men ikke klag over eventuell vond rygg, dårlig kroppsholdning etc etterpå Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Enig med Delavar; 200 sit-ups har ingenting for seg. Det eneste bruksområdet jeg ser for meg er hvis du skal trene deg opp til en test i militæret f.eks. Ellers er det jo ingen fordeler med å kunne 200 sit-ups, du blir jo ikke sterkere enn i noe annet enn sit-ups, og det i seg selv har ingen verdi, verken styrke- eller utseendemessig. Edit: Forøvrig bør det nevnes at slik siden instruerer deg til å utføre sit-ups minner mer om crunches, og ikke tradisjonelle sit-ups der man går hele veien opp. Endret 1. januar 2009 av awkward Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) hærregud da Delavar, ingenting å bli sur for:) jeg ventet faktisk det svaret:) har ett bra mageskjema fra før av, og lurte rett og slett bare på om dette hadde noe for seg;) intet mere:) Endret 1. januar 2009 av Skarpengland Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Bra at du ikke ble sur da Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 har ikke tenkt å bruke dt skjemaet:P har allerede problemer med ryggen^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå