EnLigther Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg som så mange andre sliter med å få pc og xbox til å komunisere. Pc finner mediacenter extender, men det er alt... Det jeg lurer på er om det er noen i det heletatt som har funnet løsningen eller vet hvor den finnes? Håper noen har et svar til en frustrert optimist. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 jeg har også problemer med å koble xboxen til pcen min. allt fungerer bra helt til at det kommer opp på xboxen at jeg må restarte den osv og det funker ikke. kan være det har noe med ha jeg ikke har koblet den til nettverket kun til pcen min med nettverksbro. Lenke til kommentar
Makk-verk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har også lidd av samme problem, og googlet meg ihjel en ukes tid. Kom til slutt frem til en løsning som du finner i denne tråden: (post 5) http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=635650 Problemet et at visse programmer (spesielt antivirus-programmer) kan ha en tendens til å slå av visse tjenester i windows. Så kort fortalt kjører du "services.msc" fra start -> kjør (win XP), evt fra søkerubrikken på startlinja (Vista) og finner tjenestene: "Windows Media Player Network Sharing", "HTTP SSL", "Universal Plug and Play Device Host", and "SSDP Discovery" Hos meg var disse slått av. Ved å aktivere disse løste problemet seg, og Xbox og pc kunne igjen leve i harmoni Lenke til kommentar
anolop Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Har hatt noen problemer med Media Center selv, og jeg har også kommet så langt at jeg vet det er noe virusprogrammer som kan innvirke på dette (og noen fingeravtrykkslesere på noen maskiner). Men jeg har ikke funnet ut hvordan dette skal fikses på... EDIT: Fungerer fortsatt ikke... Endret 2. januar 2009 av anolop Lenke til kommentar
Makk-verk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Du må inn på det første fanebladet (generelt)og sette oppstartstype til automatisk. Dette gjør du på alle tjenestene jeg har listet opp i posten over. Det er mulig du må ta en restart av pc'n før ting er i orden. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva er ett annet ord for "HTTP SSL" da?? Finner det ikke på lista Lenke til kommentar
Makk-verk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva er ett annet ord for "HTTP SSL" da?? Finner det ikke på lista Når du nevner dette lurer jeg på om det samme skjedde meg. Det er en god stund siden jeg gjorde dette, så det er mulig det har gått i glemmeboka. Men gjør det ihvertfall med de du finner, og prøv en restart. Hjelper ikke dette er det mulig jeg har enda en løsning som kan få bukt med problemet. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Skal restarte maskina nå. Gikk igjennom hele lista for å finne noe flere Media Center eller Plug n Play enheter, og fant denne: PnP-X IP Bus Enumerator Enumeratortjenesten for PnP-X-bussen administrerer den virtuelle nettverksbussen. Den oppdager enheter som er koblet til nettverket ved hjelp av oppdagelsesprotokollene SSDP/WSand, og gir dem tilstedeværelse i PnP. Hvis denne tjenesten er stoppet eller deaktivert, opprettholdes ikke tilstedeværelsen for NCD-enheter i PnP. Alle pnpx-baserte scenarier slutter å fungere. Den står også på "Manuelt"... EDIT: Vel, den ble konfigurert, men ikke tilgjengelig Endret 2. januar 2009 av anolop Lenke til kommentar
Makk-verk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kan ikke si jeg helt vet hva denne gjør. Men uansett så begynner det å demre litt mer nå. Husker nå at jeg hadde problemer med å starte en eller flere av disse tjenestene, da det var en spesiell rekkefølge aktiveringen måtte gjøres i. Dvs at jeg måtte aktivere en av dem, for å få lov til å å aktivere de andre. Er på jobb nå, men skal se litt mere på det seinere. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Mener nå at det skal være veldig rett frem. Har selv koblet den sammen noen ganger, og det gikk greit. Pass på så sharingen kjører, skal vel være mulig å endre noe av dette i Media Player tror jeg. Birger Lenke til kommentar
anolop Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen som kan forklare meg hvordan jeg åpner TCP og UDP portene da?? Får ikke til å koble til laptopen via PC-connection heller... Kan jo være det som er problemet. Kjører jo internett til xbox via laptopen, så de får jo til å kommunisere på ett eller att vis Følgende brannmurportene skal være åpne: TCP: 2869 og 10243 UDP: 1900, 10284, 10283, 10282, 10281 og 10280 Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 hmmm... Finner ikke "Universal Plug and Play Device Host" eller "HTTP SSL" Lenke til kommentar
anolop Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 "Universal Plug and Play Device Host" finner du under "UPnP Device Host" Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 "Universal Plug and Play Device Host" finner du under "UPnP Device Host" Ja selvfølgelig.... takk skal du ha! Den var allerede startet. Starte den på nytt uten at noe nytt skjedde. Funnet noe mer om HTTP SSL? Lenke til kommentar
anolop Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Nei, venter på at Makk-verk skal komme hjem fra jobb Skal slette virusprogrammet mitt og se om det er brannmuren der som stenger for xbox'n... For etter at jeg satte de punktene ovenfor på "Automatisk" fikk jeg jo konfigurert xbox'n, men ikke connecta den. Tror det kan ha noe med brannmuren å gjøre. Husker jeg sleit i 4-5 dager for i heltatt får internett til xboxen da jeg kjøpte laptopen Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 det ser ut som om Makk-Verk jobber overtid... Håper han snart er lei og kommer seg hjem. Hva slags brannmur har du? Jeg har norton... Får du beskjed om at media extender er funnet på pcen? Lenke til kommentar
anolop Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Har nok Norton ja.. Virker som at laptopen finner xbox enheten ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 istedet for å gjøre det vansklig gjør det lett: start windows media player (siste versjon) gå på libary eller biblotek, usikker på hva det heter på norsk, media sharing, og trykk på godkjenn på xbox 360. deretter gå på add to libary og velg de mappene/partisjonene dere vil ha over til 360. enklere enn det er det ikke faktisk! gjør det en gang og virker for alltid! så lenge dere ikke bytter boks, da er det bare å tillate på nytt. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det er ikke det som er problemet jo! Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 nå har jeg rota rundt på pcen i timesvis, og på en eller aen måte har jeg fått xboxen til å få kontakt med pcen. Nå mangler det bare å få media centeret på xboxen til å finne pcen eller omvent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå