Gå til innhold

Løsning på mediacenter og xbox problem?

EnLigther

Anbefalte innlegg

Jeg som så mange andre sliter med å få pc og xbox til å komunisere.

Pc finner mediacenter extender, men det er alt...

Det jeg lurer på er om det er noen i det heletatt som har funnet løsningen eller vet hvor den finnes?

Håper noen har et svar til en frustrert optimist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også lidd av samme problem, og googlet meg ihjel en ukes tid. Kom til slutt frem til en løsning som du finner i denne tråden: (post 5)

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=635650

Problemet et at visse programmer (spesielt antivirus-programmer) kan ha en tendens til å slå av visse tjenester i windows.

Så kort fortalt kjører du "services.msc" fra start -> kjør (win XP), evt fra søkerubrikken på startlinja (Vista) og finner tjenestene: "Windows Media Player Network Sharing", "HTTP SSL", "Universal Plug and Play Device Host", and "SSDP Discovery"

Hos meg var disse slått av. Ved å aktivere disse løste problemet seg, og Xbox og pc kunne igjen leve i harmoni :yes:

Lenke til kommentar

Har hatt noen problemer med Media Center selv, og jeg har også kommet så langt at jeg vet det er noe virusprogrammer som kan innvirke på dette (og noen fingeravtrykkslesere på noen maskiner). Men jeg har ikke funnet ut hvordan dette skal fikses på...

EDIT: Fungerer fortsatt ikke...

Endret av anolop
Lenke til kommentar
Hva er ett annet ord for "HTTP SSL" da?? Finner det ikke på lista :blush:

Når du nevner dette lurer jeg på om det samme skjedde meg.

Det er en god stund siden jeg gjorde dette, så det er mulig det har gått i glemmeboka.

Men gjør det ihvertfall med de du finner, og prøv en restart.

Hjelper ikke dette er det mulig jeg har enda en løsning som kan få bukt med problemet.

Lenke til kommentar

Skal restarte maskina nå. Gikk igjennom hele lista for å finne noe flere Media Center eller Plug n Play enheter, og fant denne:

PnP-X IP Bus Enumerator

Enumeratortjenesten for PnP-X-bussen administrerer den virtuelle nettverksbussen. Den oppdager enheter som er koblet til nettverket ved hjelp av oppdagelsesprotokollene SSDP/WSand, og gir dem tilstedeværelse i PnP. Hvis denne tjenesten er stoppet eller deaktivert, opprettholdes ikke tilstedeværelsen for NCD-enheter i PnP. Alle pnpx-baserte scenarier slutter å fungere.

Den står også på "Manuelt"...

EDIT: Vel, den ble konfigurert, men ikke tilgjengelig :ohmy:

Endret av anolop
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg helt vet hva denne gjør.

Men uansett så begynner det å demre litt mer nå. Husker nå at jeg hadde problemer med å starte en eller flere av disse tjenestene, da det var en spesiell rekkefølge aktiveringen måtte gjøres i. Dvs at jeg måtte aktivere en av dem, for å få lov til å å aktivere de andre.

Er på jobb nå, men skal se litt mere på det seinere.

Lenke til kommentar

315987.jpeg

Noen som kan forklare meg hvordan jeg åpner TCP og UDP portene da?? Får ikke til å koble til laptopen via PC-connection heller... Kan jo være det som er problemet. Kjører jo internett til xbox via laptopen, så de får jo til å kommunisere på ett eller att vis :hmm:

Følgende brannmurportene skal være åpne:

TCP: 2869 og 10243

UDP: 1900, 10284, 10283, 10282, 10281 og 10280

Lenke til kommentar

Nei, venter på at Makk-verk skal komme hjem fra jobb :whistle:

Skal slette virusprogrammet mitt og se om det er brannmuren der som stenger for xbox'n... For etter at jeg satte de punktene ovenfor på "Automatisk" fikk jeg jo konfigurert xbox'n, men ikke connecta den. Tror det kan ha noe med brannmuren å gjøre.

Husker jeg sleit i 4-5 dager for i heltatt får internett til xboxen da jeg kjøpte laptopen :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

istedet for å gjøre det vansklig gjør det lett:

start windows media player (siste versjon) gå på libary eller biblotek, usikker på hva det heter på norsk, media sharing, og trykk på godkjenn på xbox 360.

deretter gå på add to libary og velg de mappene/partisjonene dere vil ha over til 360. enklere enn det er det ikke faktisk! gjør det en gang og virker for alltid! så lenge dere ikke bytter boks, da er det bare å tillate på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...