Gå til innhold

Fototur i februar, men hvor?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg skal ta meg råd til en aldri så liten fototur til en storby i Europa (muligens USA), og jobbe med det Henri Carter Bresson kunne best; street.

Tingen er at jeg ikke vet helt hvor jeg skal. Jeg tenker veldig på Praha, siden det er både veldig billig og en veldig fotogen by. Men jeg har muligens også lyst til et sted hvor jeg ikke har vært. Er det noen storbyer som anbefales til å dra til med et stramt budsjett?

Tenker på å være borte i 4-7 dager, og ikke bruke mer enn 5 000 kroner.

Om jeg drar alene eller med noen venner (også fotografer) er enda ikke avgjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ta meg råd til en aldri så liten fototur til en storby i Europa (muligens USA), og jobbe med det Henri Carter Bresson kunne best; street.

.. Jeg tenker veldig på Praha, siden det er både veldig billig og en veldig fotogen by. Men jeg har muligens også lyst til et sted hvor jeg ikke har vært. Er det noen storbyer som anbefales til å dra til med et stramt budsjett?

Støtter deg i at Praha er fotogen, og selv om du har vært der før er det sikkert mulig å finne noen "nye" motiv. Vil foreslå at du kanskje sjekker opp Krakow (Norwegian flyr vel billig hit), Budapest og Istanbul (som magneska foreslår).

Har ikke vært i noen av de tre byene, men har det for meg at alle 3 gir gode foto-muligheter. Du kan jo prøve å sjekke byene ut på nettet, feks på TrekEarth

God tur, hvor du måtte havne! :thumbup:

Lenke til kommentar

Tok en titt på Norwegian sin kampanje og det ser jo ut som du kan komme deg til en god del byer i Europa for 250,- hvis du bestiller før 15.januar.

Bla som nevnt Praha, Budapest, Krakow.

Ville nok lagt til Edinburgh og St Petersburg også på listen over kandidater, selv om flyturen blir dyrere til sistnevnte. Roma er jo også veldig fotogen da, men her støter man på de samme turist-hordene som i Praha.

Luksusproblemet ditt er jo å finne ut hvor du skal dra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...