PMnormal Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Minox' retro/hyllestminiatyrer av Leica M3 og Rolleiflex TLR har til nå vært et ganske dårlig alternativ som fotografisk verktøy, men nå har heldigvis Minox tatt skjeen i en annen hånd. Ikke at jeg tror dette er noe high-end kamera, men det er i alle fall teknisk bedre enn tidligere modeller. Deres siste Rolleiflex-hyllest har 5mp-sensor, noe som må sies å være et fornuftig valg. Det skyldes sannsynligvis at sensoren er kvadratisk. Men viktigst er at de har kommet med AF, noe som var et stort savn på de tidligere modellene. Nå er det endelig blitt en modell som jeg begjærer. I hvertfall litt. Lenke til kommentar
avo Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det bare meg, eller ser det ut som et pin-hole objektiv som de man finner på virkelig kjipe mobiler, lekevideokameraer etc... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Den optikken kan se slik ut, men er det neppe. Pinhole hverken trenger eller kan ha AF, og de lekekameraene har en lysstyrke f/8, og trenger heller følgelig ikke AF. Det har naturligvis heller ikke en zoom. Da hadde jeg og resten av klubben tatt med oss høygaffel og fakkel til Tyskland, og noen liv hadde gått tapt. Felles for dem er at de enten er ingeniører, eller bedriftsledere. De tidligere modellene har fått laber kritikk, men det jo mulig dette er bedre. Det har i alle fall et nytt objektiv, og de har valgt å holde pikseltallet nede. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er det bare meg, eller ser det ut som et pin-hole objektiv som de man finner på virkelig kjipe mobiler, lekevideokameraer etc... Hvis dette faktisk er et twin-lens reflex design, så er jo objektivet nederst. Og det ser ikke bra ut. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Nei, jeg er enig i at det ser ganske dodgy ut. Men det kan jo også være en sær løsning på noe. Det har jo AF, så det er ikke fixfokus. Selv om det kan se slik ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ellers så er det det øverste hullet som er objektivet, og skjermen er plassert i bunn av sjaktsøkeren. De tekniske data kan tyde på det. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Selvfølgelig. Jeg glemte at den har EVF. Sannsynligvis er det ikke et objektiv i det hele tatt. Hva huen skal man med det? Du burde skamme deg for å forvirre meg slik, Tom. Jeg gleder meg faktisk til å lese noen tester på det. Yter de brukbart i godt lys så får jeg kanskje et nytt object of desire. Lenke til kommentar
avo Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tipper det rett og slett er et pinhole videokamera for EVF, og at hovedkameraet ligger bak det øverste objektivet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Det er jo en tanke, men tror ikke det. Hvorfor skulle man ha egen sensor for EVF, når ingen andre bruker det? Slikt er bare sløsing med penger, og det er det ingen produsenter som liker. Jeg tror rett og slett at det ikke er noe som helst bak der. Endret 9. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå