Xecuter Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Sitter her og prøver å X forwarding fra Ubuntu-maskinen min, men jeg får det ikke til å fungere. Hver gang jeg prøver å kjøre en kommando i ssh terminalen får jeg bare opp at Putty ikke kan finne X-server. Har fulgt denne guiden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=225898 $ DISPLY=Windows-ip:0.0 $ export DISPLAY $ xclock Error: Can't open display: Xming-server står på display 0.0. Noen idéer? Endret 1. januar 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
comicz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ...jeg har i alle fall fått det til ;-) http://www.novell.com/coolsolutions/tip/18137.html - les delen om å skru på X11-forwarding i putty (og sette DISPLAY-string). Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Yes! Fikk det til å fungere, men ikke slik som jeg forventet. Mulig å se skrivebordet, eller må jeg bruke VNC for det? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har ikke brukt Xming-putty-løsningen (ennå), men leste en del om det for en stund siden. Mener du kan få se (linux)skrivebordet avhengig av hvordan du starter Xming... der du velger mellom enkelt vindu, flere vinduer, etc. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Joda, men når du logger inn med ssh så får du ikke opp skrivebordet uansett. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 ...mener å huske Xming har en 'show root window'-option om du høyreklikker nede i hjørnet? Uansett er det vel heller muligheten til å vise grafiske applikasjoner på gitt linux-maskin lokalt som er det store målet med dette, ikke 'fjernstyrt skrivebord' - da er kanskje en VNC-løsning likebra. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Ja. Men nå drar jeg hjem så vi legger saken på is. Får forske på dette neste gang jeg er borte over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå