wûst Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Heisann, har i det siste blitt gira på å se krigsfilmer fra første og andre verdenskrig. Har sett f.eks. Band of Brothers, saving private Ryan, Pearl Harbour og Max Manus. Savner noen filmer med masse krigshandling, noen som kan tipse meg? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kan anbefale noen med handling fra annen verdenskrig: - The Great Escape (Flukt fra en tysk leir for britiske krigsfanger) - Wind Talkers (Handler om Navajo-indianernes språk som ble brukt til kodespråk i stillehavskrigen, mye action) - Battle of Britain (Innlysende ) - A Bridge Too Far (Operation Market Garden, ganske tro mot historien) - Vinterkriget (Den finsk-russiske krigen i 1939) Lenke til kommentar
wûst Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Takk Erik! Vet du om "vinterkriget" har en mer presis, engelsk tittel? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Nei, men den har en mer presis, finsk tittel. http://www.imdb.com/title/tt0098437/ Edit: "The Winter War" var visst den engelske tittelen. My bad! Endret 1. januar 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg anbefaler deg å bruke forumets interne søkefunksjon eller søke via Google (skriv inn site:diskusjon.no før søkeord). Jeg gjorde og jeg fant. Vi har nemlig utallige tråder om dette emnet fra før av, dermed stenges denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg