milkshake1 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har nettopp konventert ein ekstern harddisk om til NTFS-format. Las på ei nettside at det ikkje skulle vere noko problem for microsoft-produkt. Men når eg no koblar min eksterne harddisk til xbox`n min, så finn ikkje xbox`n harddisken. Den fant den før eg konventerte til NTFS mens den var FAT32. Nokon som har vært borti dette eller som veit kva eg skal gjere for å få det til igjen? Var så greitt å sjå filmar og tv-seriar via xbox`n. Eg veit eg kan formatere harddisken om til FAT32 igjen, men da mistar eg all data på harddisk, dermed er det uaktuelt. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Tror nok den må være FAT32... Lenke til kommentar
brultus Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Tror nok den må være FAT32... Det er riktig. Det er allikevel et program som heter MacDrive som kan brukes. Dette gjør disken om til Mac-formatet. Jeg bruker dette da jeg vil ha filer større enn 5 gb på disken. Xboxen støtter dette formatet. Er vel kanskje det som er grunnen til at du gjorde det til en NTFS disk? Endret 2. januar 2009 av brultus Lenke til kommentar
Makk-verk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Xbox'en klarer ikke å lese NTFS format dessverre. Dette medfører at du ikke kan lagre filer med størrelsesorden 4 GB og oppover (på FAT32. At ikke MS har fikset dette er for meg uforståelig. Du kan forresten fint endre harddisken tilbake til FAT32 uten at du mister data. Har en oppskrift på dette hjemme (er på jobb nå) så kan sikkert gi deg denne hvis det er av interesse. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Er noen området Microsoft sitter med hue i rompa enda, beklager det. Men må nok bruke FAT32, eller "mac-formatet" nevnt ovenfor. Birger Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Xbox'en klarer ikke å lese NTFS format dessverre. Dette medfører at du ikke kan lagre filer med størrelsesorden 4 GB og oppover (på FAT32.At ikke MS har fikset dette er for meg uforståelig. Du kan forresten fint endre harddisken tilbake til FAT32 uten at du mister data. Har en oppskrift på dette hjemme (er på jobb nå) så kan sikkert gi deg denne hvis det er av interesse. Send meg gjerne den oppskiften! Hadde vært fint! Merkelig at Microsoft ikkje har fått endra på dette. Dei har da hatt god tid til dette. Sendte mail til xbox for å høyre om dei har planar om ein oppdatering som støtter ntfs, fikk da denne linken tilbake; http://www.xbox.com/games/backwardcompatabilityqa.htm. Men dei spørsmåla er jo heilt tilbake til 2005. Lenke til kommentar
Makk-verk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg er redd jeg var litt rask i svingene når det gjelder konvertering fra NTFS til FAT32. Er redd du må flytte dataen på den eksterne disken din til noe annet, og rett og slett formatere den helt. Hadde det vært motsatt vei hadde det ikke vært noen problem. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Tror nok den må være FAT32... Det er riktig. Det er allikevel et program som heter MacDrive som kan brukes. Dette gjør disken om til Mac-formatet. Jeg bruker dette da jeg vil ha filer større enn 5 gb på disken. Xboxen støtter dette formatet. Er vel kanskje det som er grunnen til at du gjorde det til en NTFS disk? Ja det var pga at eg har filer som er større enn 5GB. Men viss eg skal gjøre disken om til Mac-format med MacDrive, blir da alt sletta som er på disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå