Gå til innhold

Lurt å kjøpe Tandberg-TV?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Det 20 år gamle Philips-apparatet har begynt å skrante, og motvilig må jeg ut med noen lapper og kjøpe nytt apparat.

Det nye apparatet må være stort, ha godt bilde og god lyd.

Støtte for Riks-TV er unødvendig, da jeg har et fiberabbonnement med egen tuner fra leverandøren.

Apparatet må være fremtidsrettet, altså full HD og bør ha de kontaktene som kommer til å være dominerende når fremtidens gadgets kobles sammen. VGA og SCART er visst litt gammeldags?

Som gammel Tandberg-fan, har jeg lyst til å kjøpe noe med den gode, gamle logoen.

Den får visst gode kritikker, men selve firmaet virker som et hobbyprosjekt?

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=T0142

Hvis jeg kjøper en slik, er jeg sikkert den eneste i byen som har en...

Og hvor lett er det da å reparere den hvis den ryker?

Kan jeg bare glemme at en universal-fjernkontroll vil passe?

Jeg har hatt en del sært utstyr, som båter som ikke finnes nevnt på internett, motorer som er gått ut av produksjon, datamaskiner med ukurrante deler og drivertrøbbel, og produsenter uten hjemmeside eller support.

Er dette apparatet håpløst å få support til hvis noe skulle skje med dugnadsgjengen som produserer dem?

Hva om det ryker etter at garantien er utløpt, er det da vanskeligere å fikse enn et mer kjent merke?

Og hva sier prisen? Er 14 tusen en ok pris for 42" ? Jeg ser at Expert selger apparater i samme størrelse opp til 22.000 kroner. Hvorfor? Så mye ekstra for merkevare, Riks-TV og Ambilight?

Jeg skifter ikke TV før de ryker, så her lønner det seg å kjøpe noe man vil trives med de neste 20 årene :-)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitch Harmony fjernkontroller passer nokk til den modellen

jeg kan ikke svare på alle spørsmålene men du vil nok finne en universal fjernkontroll som vil fungere .

om ikke så er logitech harmony modelene dem som er mest universelle. om du ikke finner noe opsett som passer på internett så kan man alltid kopiere signalene fra den originale kontrollen.

dessuten så er de sorte . samme fargen som tv-en har

som du sikkert har forstått så er Harmony fjernkontroller litt spesielle. de må programerer ved hjelp av pcen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...