Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen rebooter automatisk.

Anbefalte innlegg

Hei!

veltet pcen her en dag, og fikk et problem.

Når jeg starter den vil den kontrollere den ene disken (partisjonen?), fordi pcen ble avsluttet på en gal måte forrige gang. Dersom jeg kjører den klarer den fint første trinn. Men når den kommer til den andre stopper den på 0 % og meldingen : " Retter feil i indeks $130 for filen 316". Etter 10-5 minutter starter pcen seg på nytt, med samme resultat.

Dersom jeg skipper denne kontrollen starter pcen helt fint. Helt til den da skrur seg av uten videre etter ett kvarter ca. Tviler på pcen er varm, har den ene siden åpen pga luften.

Når jeg prøver å starte i sikkerhetsmodus stopper den på en helt svart skjerm.

Tror ikke jeg gjør noe spesielt når det inntreffer heller.

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd du har fått en feil på disken, men det du kan gjøre i tillegg, er å åpne maskinen, og rugge på minnebrikkene, skjermkortet og ledningene som går ned i hovedkortet, slik at du er sikker på at det ikke er løsnet.

Regner med det er en stasjonær maskin, det sier du ikke noe om.

Lenke til kommentar
Jeg er redd du har fått en feil på disken, men det du kan gjøre i tillegg, er å åpne maskinen, og rugge på minnebrikkene, skjermkortet og ledningene som går ned i hovedkortet, slik at du er sikker på at det ikke er løsnet.

Regner med det er en stasjonær maskin, det sier du ikke noe om.

Stasjonær ja.

Jeg har gjort som du sa, men det skjer fortsatt. Men akkurat hvor lenge det tar, eller hva som trigger rebooten er helt random. Alt fra 1 minutt til 10 timer.

Lenke til kommentar

Hm- har du mulighet for å hekte opp disken fra problemPC-en som en slave på en annen PC, og så så kjøre scandisk på den da? Altså når OS ikke er brukt til å starte maskinen?

Det kan tenkes det medfører at du får sjekket ferdig disken uten at det tryner.

Samtidig kan du kjøre en SMART-disk sjekk på den, og se om smartsystemet rapporterer feil på disken.

Hva som skjer når du booter disken etterpå er ikke lett å forutse, så hvis du har filer du bør ta vare på, foreslår jeg at du tar backup av de samtidig. Harddisker liker ikke støt og slag, særlig ikke hvis de spinner, og disken kan ha fått en skade da PC-en veltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...