thomasrh Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei. Våknet i dag å LCD skjermen min ville ikke skru seg på. Den er 3 år gammel ca, en LG Flatron. Det kommer en lyd fra skjermen, en slags høyfrekvent piping som går opp og ned ganske hurtig (beste måten jeg kan beskrive den på). Power knappen fungerer ikke idet hele tatt, så jeg dro ut strømforsyning og lyden forsvant. Men den er tilbake straks jeg kobler til igjen. Alle kabler sitter som støpt og har gjort det over en lang periode. Jeg har hatt den koblet til en laptop det siste halvåret. Har den tatt kveld for godt? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) høres ut som en gammel bilderørsskjerm som har tatt kvelden ja.. Endret 1. januar 2009 av Xcited Lenke til kommentar
thomasrh Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 høres ut som en gammel bilderørsskjerm som har tatt kvelden ja.. Bilderørsskjerm? Det er en LCD, men hvis du mener om lyden låter slik så ja den høres litt slik ut. Jeg vet ikke skvatt om LCD skjermer, så all hjelp er god hjelp Jeg må jobbe på denne laptop'en veldig mye de neste par ukene og jeg makter ikke å sitte å stirre på en laptopskjerm så lenge i gangen, så hvis den virkelig er kaputt vil jeg handle ny kjapt. Et spørsmål til dog. Skjermkortet på laptopen er et GeForce 9500 GS, og max. oppløsning på laptopen sin egen skjerm er 1280x800. Jeg har kjørt 1680x1050 fra VGA porten over på LCD skjermen i vel over et år. Det er ikke mulig at det skader LCD skjermen over tid? Som sagt jeg er blank på dette -thomas- Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 nei nei.. ikke no mer en vanlig belastning.. som er minimalt med skade.. de fleste skader og komponenter som slutter å fungere oppstår som regel ved uhell eller ved spenningssvingninger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå