Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Passord gj.op.retning i vista

Anbefalte innlegg

Jeg var på fest i går, og fikk den brilliante idè om å bytte passord på en pc. Saken var at vi kom oss ikke inn med det passordet som skulle funke. Jeg gikk derfor inn i sikkermodus og byttet passordet fra "gookar" til det samme, altså "gookar". Nå ringte de meg nettopp opp, dritforbanna, fordi jeg har byttet passord.

Finnes det noen måte å stille tilbake passordet på? kan noen evt. gi meg en forklaring på hvorfor passordet ikke funker? Jeg er 100% sikker på at jeg skrev passordet rett.

Skulle det være sånn at pcen har verdifull informasjon på harddisken, vil det være mulig for å ta backup eller noe før vi fomaterer?

nå begynner det å høres ut som om jeg har stjålet pcen, men det har jeg ikke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det sånn at du ikke vet hva passordet er nå? For ellers er det bare å bytte passord tilbake til det det var før..

Det er komplisert. Jeg ba han iallefall om å forsøke å bytte passordet på nytt. Det som var merkelig da, var at da han startet pcen i sikkermodus, ble han også spurt om passord.

Du kan bruke dette programmet. Opcrack

Les deg opp på fremgangsmåte

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

Kunne kanskje vært noe ja, men har fått råd om et annet program og som ser ganske greit ut.

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Lenke til kommentar

Hvis pcen har en administrator konto uten passord (som forbausende mange pcer har), så kan du prøve å rebote maskinen, og ta Ctrl-Alt-Del (Er fryktelig utikker om dette funker på Vista) når login skjermen kommer for å få opp en alternativ login skjerm hvor du da bare skriver inn "administrator"

Når du er inne går du inn i cmd (Run --> cmd) for så å skrive inn

Net user *Brukernavn* *Nytt passord*

Skal funke fett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...