Schweppes Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg var på fest i går, og fikk den brilliante idè om å bytte passord på en pc. Saken var at vi kom oss ikke inn med det passordet som skulle funke. Jeg gikk derfor inn i sikkermodus og byttet passordet fra "gookar" til det samme, altså "gookar". Nå ringte de meg nettopp opp, dritforbanna, fordi jeg har byttet passord. Finnes det noen måte å stille tilbake passordet på? kan noen evt. gi meg en forklaring på hvorfor passordet ikke funker? Jeg er 100% sikker på at jeg skrev passordet rett. Skulle det være sånn at pcen har verdifull informasjon på harddisken, vil det være mulig for å ta backup eller noe før vi fomaterer? nå begynner det å høres ut som om jeg har stjålet pcen, men det har jeg ikke Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Er det sånn at du ikke vet hva passordet er nå? For ellers er det bare å bytte passord tilbake til det det var før.. Lenke til kommentar
troari Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Du kan bruke dette programmet. Opcrack Les deg opp på fremgangsmåte http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd Lenke til kommentar
Schweppes Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Er det sånn at du ikke vet hva passordet er nå? For ellers er det bare å bytte passord tilbake til det det var før.. Det er komplisert. Jeg ba han iallefall om å forsøke å bytte passordet på nytt. Det som var merkelig da, var at da han startet pcen i sikkermodus, ble han også spurt om passord. Du kan bruke dette programmet. OpcrackLes deg opp på fremgangsmåte http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd Kunne kanskje vært noe ja, men har fått råd om et annet program og som ser ganske greit ut. http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 ophcrack er å anbefale.. tar ca 5 min å cracke passordet.. uten at du trenger å trykke en dritt.. bare brenn ut den livecd'en, boot'e.. og volla.. Lenke til kommentar
Fridge Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvis pcen har en administrator konto uten passord (som forbausende mange pcer har), så kan du prøve å rebote maskinen, og ta Ctrl-Alt-Del (Er fryktelig utikker om dette funker på Vista) når login skjermen kommer for å få opp en alternativ login skjerm hvor du da bare skriver inn "administrator" Når du er inne går du inn i cmd (Run --> cmd) for så å skrive inn Net user *Brukernavn* *Nytt passord* Skal funke fett Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 I vista, så er den kontoen som regel de-aktivert.. Nettopp pga det store sikkerhetshullet som er når eieren aldri setter adminpassord.. som skjer veldig ofte på XP.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå