xX Martin Xx Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hei Jeg har nettop instalert ubuntu på pcen min men firefox virker ikke er det en annen bra nettleser som jeg kan laste ned? Endret 1. januar 2009 av WiiMan Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Opera. Hvorfor fungerer ikke Firefox? Lenke til kommentar
xX Martin Xx Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Opera. Hvorfor fungerer ikke Firefox? Det kommer opp at firefox starter men så kommer den ikke Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hva mener du med "virker ikke"? Og hvorfor søker du bare ikke etter "web browser" i pakkebehandleren din? Du har jo feks: Opera, Epiphany, Midori, Aurora eller Konqueror? Lenke til kommentar
xX Martin Xx Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hva mener du med "virker ikke"?Og hvorfor søker du bare ikke etter "web browser" i pakkebehandleren din? Du har jo feks: Opera, Epiphany, Midori, Aurora eller Konqueror? hvor finner jeg pakkebehandleren Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hva mener du med "virker ikke"?Og hvorfor søker du bare ikke etter "web browser" i pakkebehandleren din? Du har jo feks: Opera, Epiphany, Midori, Aurora eller Konqueror? hvor finner jeg pakkebehandleren I menyene på skrivebordet ditt: Programmer - Legg til/fjern eller System - Administrasjon - Synaptic. Ellers kan det jo være at Firefox starter opp igjen hvis du sletter profilmappen, slik at den oppretter en ny etter neste oppstart. Profilmappa får du ved å starte hjemmeområdet ditt fra "steder", trykke Ctrl + H (for å vise skjulte filer) og slette .mozilla. Evt kommando i terminal: rm -rf ~/.mozilla Endret 1. januar 2009 av RattleBattle Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 http://www.opera.com/support/kb/view/841/ Litt om Opera's repos og sånt Lenke til kommentar
xX Martin Xx Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hvordan kan jeg se youtube filmer med opera 9.63 til linux? Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg har Ubuntu. Alt jeg gjorde for å se youtube filmer fra Opera var å laste ned nyeste fra opera.no, og installere. Jeg benytter Firefox da jeg synes denne er greiere å bruke. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hvordan kan jeg se youtube filmer med opera 9.63 til linux? Igjen, se i pakkesystemet ditt (Opera bruker plugins installert for Firefox). Ellers kan jeg tipse om at pakken ubuntu-restricted-extras som du også finner i pakkesystemet laster ned codecs, flash, java, microsoft fonter, etc. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Anbefaler version 10 av flash, version 9 er omtrent defekt. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 all Flash etter 7 er vel egentlig defekt. fra 7 og bakover er bare... dårlig. anbefaler Gnash egentlig. Lenke til kommentar
xX Martin Xx Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 all Flash etter 7 er vel egentlig defekt. fra 7 og bakover er bare... dårlig. anbefaler Gnash egentlig. Nå kan jeg se youtube filmer... Gnash er tingen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 all Flash etter 7 er vel egentlig defekt. fra 7 og bakover er bare... dårlig. anbefaler Gnash egentlig. Av ren nysgjerrighet prøvde jeg Gnash. nå. Du kan ikke mene at dette er noen reel erstatning for Adobe Flashplayer? I VG og Dagbladet fungerte det ikke i det hele tatt. På Youtube brukte den 50-55 % CPU i forhold til 30-35% til Adobe Flashplayer. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 gnash er langt ifra bra! Men i noe tilfeller fungerer det ok. F.eks. støttes ikke mer enn opp til versjon 7, pluss litt fra 8 og 9. Og selv dette går tregt. Håper i framtiden at dette kan bli en god erstatter til adobe (som fortsatt er en dårlig løsning, men den eneste) på lik linje med den frie javaen (minus bankid) Abode: Hva med å frigi kode? for å en gang for alle sette spikeren i kista for konkurrenter som MS silverlight. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg også håper at vi får noe bedre alternativ til Flash, men jeg synes det blir feil å pushe på noe som i praksis ikke fungerer så godt, selv om det er aldri så fritt og åpent. Har ikke Adobe gitt ut spesifikasjoner på Flash nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå