Gå til innhold

Laptop til studiebruk


Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg ser etter en bærbar PC som skal brukes til studiebruk, den skal brukes til :

 

- Surfing på internett

- Musikkavspilling

- Tekstbehandlig/Windows Office

 

Har funnet en PC ; http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...oductTabcontent

 

Er denne PC'en bra? Har jo 2GHz og 4096MB RAM, noe som er perfekt for ha eventuelt mange Office programmer i bakgrunnen :)

 

Pris bør ikke overstige 5000kr

 

Noen flere innspill?

En PC som er bedre å ligger rundt denne prisklassen?

Skjermkortet trenger vel ikke å være bra, da den bare skal brukes til studie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Når du skal ha en maskin som hovedsaklig skal brukes til studie er det også viktig å tenke litt på byggekvalitet. Jeg sier ikke at Acer har dårlig byggekvalitet, men dette er en "underholdnings-maskin" som er laget for å stå på et bord og erstatte en stasjonær. Andre bærbare er laget for de som skal flytte mye på den og ha den med seg overalt. Til ditt enkle bruk ville jeg sett mer på kvalitet og batterilevetid, enn prosessor, minne osv.

 

HP's "gamle" Compaq serie er et godt eksempel på maskiner som er laget for å tåle litt ekstra: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...05;c:36159;r:pg

 

Om du ønsker en liten pc kan det også være verdt å ta en titt på de nye mini-pcene:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...53;c:36159;r:pg

 

(Jeg sier ikke at du må kjøpe HP!)

Acer'en så også bra ut. Har en kamerat som har kjøpt seg Acer Aspire nettop (ikke samme modell) og han er veldig fornøyd! :thumbup:

 

MVH

pcpcpc :cool:

Lenke til kommentar

Byggekvalitet er som pcpcpc sier viktig, spessielt når maskinen skal brukes til studier.

 

Lenovo har helt siden de startet vært kjent for overlegen byggekvalitet. Maskinene deres har tidligere vært rettet kun mot bedriftsmarkedet, men de har i slutten av 2008 kommet med noen gode alternativer for privatmarkedet.

 

Lenovo N500 er, etter min mening, den beste maskinen som er å oppdrive for under 5000kr. Det er litt lite RAM, men det er enkelt å etermontere 2gb ekstra.

 

Komplett har maskinen for 5000 kr, og da leveres den med 2gb ram ekstra. Link

Lenke til kommentar

Enig!

Har selv hatt en Lenovo 3000 N100, og pappa har en ThinkPad R51. Disse er kjemperobuste maskiner, men jeg har ikke erfaring med Lenovos N500-serie. Tenkte på å nevne Lenovo i første svar, men jeg tenkte at de er så dyre, spesielt ThinkPad-serien som er laget for å tåle en god del. Du bør absolutt vurdere den Lenovoen!! :thumbup:

 

MVH

pcpcpc

 

Off topic: BTW, er like gammel som deg, No_oN ;)

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...