Gå til innhold

Den siste overbevisningen på fullstendig "konvertering"...?

Anbefalte innlegg

Da har jeg installert Arch x86_64. Kjører Openbox som vindusbehandler og alt virker å fungere som det skal.

Har også installert virtualbox og lagt inn 2 virtuelle maskiner med Nlited XP SP2 og tester med photoshop nå og det fungerer helt topp! Selv med 2 maskiner kjørende går det som smurt, merker nesten ikke forskjell fra native XP installasjon!

Blir nok linux tilpasning resten av helga nå! :)

Takk for hjelpen så langt folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er omtrent i samme båt som trådstarter. Har så langt funnet ut at DigiKam, Cinepaint og Bibble (bruker sistnevnte på min winboks) skal gjøre jobben som er påkrevd med RAW-konvertering og påfølgende bildebehandling og vel så det. Det ligger litt begrensninger her - DigiKam krever KDE, Cinepaint er litt kresen på distroer - så det ser ut til at jeg ender opp med Fedora.

Lenke til kommentar

Så bra at du ble fornøyd og at ting fungerer som det skal.

Men en liten ting. Du har tydeligvis en kraftig desktop maskin med 8gb ram(!)... Og så bruker du arch + openbox!! :D

Jeg kjører samme oppsett på en over 5år gammel laptop med 512mb ram og alt går som smurt, inkludert testing av XP i virtualbox.

Du burde nesten kjørt vista bare på pur f.. :innocent:

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Klager ikke på maskinvaren, men ser store muligheter for å kjøre virtuelle maskiner i ett lett linuxmiljø som jeg kan lære mest mulig om. Jeg er blitt totalt forelsket i Openbox forresten, er liksom det jeg alltid har vært på jakt etter men ikke visst om...

Jeg merker oppriktig talt ikke forskjell på XP i virtualbox og native, nesten så det går kjappere i Vbox...?

Blir nok ikke mer windows som native OS her i gården lengre nei :)

Lenke til kommentar

Hehe... jeg kan ikke akkurat si det samme her. Men gled deg til virtualbox får DX støtte! (hvis ryktene er sanne)

Det jeg dog merker er at programmer kjørt i wine kan oppleves raskere enn native windows, selv om dette er noe annet.

Det jeg skulle likt å se er en kombinasjon av virtualbox og en vindusbehandler som *box. Slik at programmer kjørt i en virtuell maskin integreres sømløst i linux. Ikke noe jeg trenger, men hadde vært gøy :)

Lenke til kommentar
Det jeg skulle likt å se er en kombinasjon av virtualbox og en vindusbehandler som *box. Slik at programmer kjørt i en virtuell maskin integreres sømløst i linux. Ikke noe jeg trenger, men hadde vært gøy :)

Det finnes. :)

Virtualbox kan settes i en mode hvor selve Windows gjemmer seg, men programmene du kjører i den virtuelle maskinen vises som om de var native til hostsystemet.

Jeg letet litt rundt nå men fant ikke ut hvor det settes, så jeg regner med at det settes i programmet/driverne du installerer i gjestesystemet, men jeg har ikke noe Windows-gjester, så jeg er ikke sikker.

EDIT:

Det kan gjøres på to måter, det ene og avanserte, men peneste måten å gjøre det er å ha en virtuell Windowsmaskin (muligens det krever av type Server) kjørende i bakgrunnen og kjøre enkeltprogrammer på den remote vha en terminal services klient fra hostsystemet.

Den andre og enklere er å trykke HOST-L. :) Host er default RCTRL-L.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...