Gå til innhold

Amazon.com og Amazon.co.uk - frakt?

Anbefalte innlegg

Sender de spill hver for seg eller pakkes alle i en pakke. Blir de ofte stoppet i tollen om dette gjøres? co.uk tar 4,98£ for å sende et spill, har de bedre ordninger hvor spillene alikevel splittes opp i enkeltpakker for å slippe mva?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at om du kjøper fra samme selger, så vil du få alle varene i samme pakke. Frakten er også MYE billigere om du kjøper fra Amazon som selger i stedet for fra privatpersoner. Når det kommer til toll er jeg ikke sikker. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har betalt toll på varene, og jeg har bestilt mye fra dem. Mulig jeg tar feil selvsagt.

Lenke til kommentar

Mener du kan velge om du kan dele opp pakkene eller ikke, men er ikke sikker. Frakt inkluderes ikke i totalsummen du evt. må betale toll for. Regner med at du må betale frakt for spill som koster over 200kr. Amazon.com sender ikke spill utenfor USA, om jeg ikke tar feil.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Min erfaring er at om du kjøper fra samme selger, så vil du få alle varene i samme pakke. Frakten er også MYE billigere om du kjøper fra Amazon som selger i stedet for fra privatpersoner. Når det kommer til toll er jeg ikke sikker. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har betalt toll på varene, og jeg har bestilt mye fra dem. Mulig jeg tar feil selvsagt.

Hvordan kan jeg få billigere frakt hvis jeg bruker Amazon som selger? Jeg må betale 4,98£ hvis jeg f.eks legger Mirror's Edge i handlekurven.

Lenke til kommentar

Amazon tenker ikke på 200kr grensa. Jeg har handlet der mange ganger på begge, men oftest bøker der grensa ikke har noe si siden det ikke er moms på det. Hvis du handler spill fra amazon.co.uk så husk på at det blir litt billigere siden det prisene dems er inkludert VAT (engelsk moms) som blir trukket fra når du sier du skal ha det sendt til Norge. De har klart skille på hva som er kost for frakt og kost for varer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...