Catod Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei! Fikk et stort problem da jeg tok i bruk datamaskinen etter en lang juleferie. Første gangen jeg restarter maskinen, klarer den ikke å boote fra C:. Jeg får fram en feilmelding om at hardidsken kan være skadet eller noe slikt (husker ikke helt). Da prøvde jeg å formatere, det tok 3-4 timer (5GB). Da formateringen endelig var ferdig, kjørte jeg scandisk fra dos og tok en "surface scan". Da scanningen startet så jeg mange områder med bokstaven B. B=bad cluster. Hva har skjedd? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller har harddisken plutselig blitt helt ødelagt? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Høres ut som en IBM 75GXP ? Lenke til kommentar
Catod Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 IBM 60GXP 40GB ja. Hva er problemet? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 De fleste her på forumet vil nok konkludere med at disken din dessverre har tatt kvelden..!! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Innlegget over sier det meste..... :sad: Beklager men IBM har hatt store problemer med diskene sine. Det virker som om de bare tenker på hastighet og ikke et multiplum av kvalitetene vi som PC-brukere krever. IBM er de raskeste diskene men... Har kjøpt en selv med det resultat at den var ødelagt FØR jeg fikk satt den i maskina. Valgte Western digital istedet. Angret ikke på det (hint...hint...) På disken din finnes det selvsagt noen feilfrie områder men de vil sannsynligvis havarere innen kort tid. Derfor bør du sette en ny disk på budsjettet ditt :sad: Mine erfaringer er at Western digital (20 og 60GB) og Quantum fireball plus(40GB) holder mål. Tror selvsagt at andre størrelser av disse produktene også er meget bra. Men som sagt, disken MÅ skiftes. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Kjøpte akkurat samme disken for noen mnd siden. Den oppførte seg på samme måte som din. Sendte den i retur og fikk en ny (som fungerer bra.. hittil..). Der jeg kjøpte den sa de at det hadde vært veldig mye problemer med 60GXP. Kjipe greier, men du får ny på garantien, og husk å si at du SKAL ha en ny i retur med EN GANG! Hvis du ikke ber om det, så tar det lang tid. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Slutt med mobbingen av IBM. Har kjørt IBM-disk i ca 4år uten problemer. Har nå en ny 40GB som fungerer helt fint. Får jeg problemer, så skal jeg si ifra... mvh _________________ skarsk -PIII 933MHz -Abit VT6X4 -384MB PC133 RAM -IBM 40GB -Nikon CP995 [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-01-18 22:29 ] Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Min 1.5 år 30Gb 75GXP 7200RPM som krasjet for andre gang med clicks of death lyder, tok jeg med til Komplett idag. Etter en 2min sjekk av disk tilbød de meg en 40GB WD 5400RPM i innbytte (uten noe diskusjon). Hvis du har flere partisjoner , kan du kansje få erstattet data på andre partisjoner enn c ved å starte med harddisk fra annen maskin, og din egen som slave. Start i sikkermodus, og etter mange minutters oppstart med mye lyder fra din disk, prøv å før over til lånt disk. Dette funket med min. Her er forøvrig noen artikler....; http://www.geocities.com/dtla_update/ Lenke til kommentar
Catod Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Takker for alle svar. Har sendt mail til databutikken.com og fortalt dem problemet. Håper jeg får en ny harddisk. Har også hatt problemer med chieftec 340W strømforsyning. Håper dem gir god service, og ikke er vaskelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå