jhnyb Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 jeg har get ultra internett. Det er koblet opp til et arris modem fra get og så videre til min Linksys WRT54G ruter. Vanligvis lyser 4 lamper, mens den siste blinker på get ruteren. Oiwer, DS, US, online lyser mens link blinker når det fungerer. Men hvert 30 min - 1 time så slår nettet seg av. Da lyser bare Power mens DS blinker. Dette varer i ca 10-15 sekunder før nettet blir bra igjen. Sendte mail til Get, og de ba meg sjekke ledninger o.l. Har gjort det, men ser ikke ut til å hjelpe. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Kan være modemet som restarter seg hvert 30. min.. Siden lampene forsvinner bortsett fra "power" lampa så vil jeg tro at den finner på noe sånt... Lenke til kommentar
jhnyb Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Skjer ikke hvert 30 min. Noen ganger kan det gå 1 time, har vært oppe i 2 timer noen få gang før det klikker. Så et skjer ikke etter noe fast tidspunkt. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Skjer ikke hvert 30 min. Noen ganger kan det gå 1 time, har vært oppe i 2 timer noen få gang før det klikker. Så et skjer ikke etter noe fast tidspunkt. okay... men det kan virke som om den restarter seg når den selv føler for det... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Siden det er modemet fra GET som slutter å fungere så er det enten feil på modem, kabel til veggen eller hos GET. Hvis du ikke greier å finne feil på egen kabel og GET ikke finner feil på signalstyrke så ville det neste logiske være å prøve et nytt modem. Enten et fra GET eller om du byttelåner med en nabo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Utsettes modemet for mye last når det restarter? (Som feks. torrent) Lenke til kommentar
jhnyb Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Utsettes modemet for mye last når det restarter? (Som feks. torrent) Nei, skjer uansett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Noen hjemme? Lenke til kommentar
jhnyb Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Prøvd ut masse rart nå. En nabo hjalp til og ba meg teste ut masse rart, så det ser ut til at det fungerer no. takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå