Griffin Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei, Kona har en 6mnd gammel laptop fra elkjøp som ikke klarte den beryktede overgangen til 2009... Den høres ut som den starter opp... men hører svært lite HD aktivitet og skjermen viser ingen livstegn. Kan jeg ta ut harddisken på denne og redde det som er av data uten å ødelegge noe garanti? Fant denne anbefalt i en annen tråd: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391490 Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 På de fleste laptoper er det en skrue eller to som skal skrues ut og et deksel som skal fjernes. Evt harddisken skyves ut. Klarer du det uten at du ødelegger noe tviler jeg på at noen legger seg opp i det. Men om du får ut noe data av harddisken er en annen historie, men er jo bare å prøve, kan jo tenkes det er hovedkortet som er røket, spørs om du får opp BIOS vindu før start eller hva du gjør, og da skal du kunne få ut data av disken uten problemer. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Men om du får ut noe data av harddisken er en annen historie, men er jo bare å prøve, kan jo tenkes det er hovedkortet som er røket, spørs om du får opp BIOS vindu før start eller hva du gjør, og da skal du kunne få ut data av disken uten problemer. Tenker det er skjermkort eller hovedkort. Alle disse knappene med lys på "karosseriet" lyser, men det er ingen bilde... ei heller mulighet til å gå inn i bios. Vi prøver... drar å får meg ett sånn harddisk kabinett i morgen til denne. Har trua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå