Gå til innhold

2008s overraskelse og skuffelse?


Anbefalte innlegg

Forårets overraskelse:

 

Fallout 3 overrasket meg særdeles mye. Jeg var en av de som ventet på Oblivion og trodde det kom til å bli fantastisk på alle måter. Men så endte det opp med å skuffe, spesielt på et rent teknisk plan. Spillmotoren virket utdatert, cellesystem med loading mellom hver celle, AIen virket forferdelig dårlig, selv om de hadde lagd et godt teoretisk system på det, dårlige dialoger med stive plastikkdukker som kikket rett gjennom deg, samt tamme animasjoner.

 

Så når jeg prøvde Fallout 3 så var ikke forventningene særdeles høye på grunn av det rent tekniske. Men Gud så imponert jeg har blitt av Bethesda nå! De har virkelig gjort en god jobb med å optimalisere spillmotoren, blitt kvitt cellesystemet, animasjonene er langt bedre og NPCene virker langt mer livaktige enn i Oblivion. Jeg har både Oblivion og Fallout 3 installert på en bærbar pc og Fallout 3 kjører minst dobbelt så bra som Oblivion, også med høy grafikk.

Så nå er forventningene enda høyere for TES5 og håper vi får enda et massivt spill med god story og immersive gameplay! :)

 

Fjorårets skuffelse:

 

Spore uten tvil. Halvmorsomt, men jeg glemte det nesten umiddelbart. Det har kunnet blitt så mye mer, men akk nei. Har vel ikke stort mer å si om Spore enn det som allerede har blitt sagt her. :)

 

Edit: GTA4 må jeg jo også nevne som en litt skuffelse. Egentlig deler GTA4 for meg, både første-plassen og sisteplassen. Det er et utrolig godt gjennomført spill. En by som virkelig føles levende og med Euphoria som animasjonsmotor så har spillet økt listen ganske mye tror jeg for fremtidige spill. Men GTA4 endte opp med å ha for lite morsomt innhold bortsett fra mainstoryen. Det var ingen radiostyrte bilbomber eller fly og stort sett ingenting å tulle rundt med.

Sånn som en eller annen sa det, det er bare i Sants Row at man kan dasse rundt iført bleie og gjøre havok i byen! :) Rockstar burde lært litt av Saints Row faktisk. :)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overraskelse: Ingen spill jeg kjøpte overrasket veldig mye. Kjøpte kun spill jeg var ganske sikker på at kom til å innfri, og uten impulskjøp er det vanskelig å bli veldig overrasket. Jeg tror jeg kjøpte TF2 i 2008, og det viste seg jo å være kanskje den beste FPS-en jeg har spilt over nett.

 

Gode spill i 2008 var: Fallout 3, GeoW 2, Saint's Row 2, Mirror's Edge, FIFA 09, CoD 4 (som jeg kjøpte i 2008), Pro Cycling Manager 2008.

 

 

 

Skuffelse: GTA IV. Telefonen. Derfor. Uten telefonen hadde GTA faktisk vært et bra spill, men fy faen så lei jeg var av telefonen etter ca. en tredjedel av spillet. Har bare ligget og støvet siden det.

 

Bully skuffet også grunnet at man måtte gjøre ting til satte tidspunkter hele tiden og dagene var altfor korte, så man kunne bare gjøre ting i små doser, som stykket opp spillet og gjorde det kjedelig med tiden. Solgte det etter 50 % completion.

 

AoC skuffet, det var ikke mye å ta seg til etter de første 20 levlene, og PC-en min kjørte det egentlig ganske dårlig, så det ble ikke den helt store spillopplevelsen. Når jeg får et litt bedre skjermkort skal jeg gi det et nytt forsøk, og så får vi se, da.

Lenke til kommentar

Overraskelse: Lost Odyssey. Det beste RPG-spillet jeg har spilt siden FFVIII.

 

Skuffelse: Far Cry 2. Maken til opphypet spill tror jeg ikke finnes. Dårlig AI, Lite frihet og Dårlig dialog gjør dette spillet til en enorm skuffelse.

 

EDIT: Drugis, jeg har da aldri opplevd noe lagg til GeOW2. Tror du må ha dårlig internett eller noe.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar

Overraskelse: Fable 2 - Jeg hadde ikke så alt for store forventninger til dette da Molyneux har lovet en del tidligere som ikke holdt vann, men dette var for meg fjorårets beste spill - fantastisk stemning og spillbarhet. Rett og slett fantastisk.

 

Skuffelse: Age of Conan - Funcom burde vært saksøkt for å lansere noe slikt. De klarte å lure (nesten) en hel presseverden ved å ha en bra og spennende start. Dessverre var dette kun 1-2% av spillet, og de resterende 98-99% var rett og slett et forferdelig bughelvete av manglende features, dårlig optimalisering, kræsj og elendighet - verste MMORPG-launch siden Anarchy Online. Nevnte noen DX10?

Lenke til kommentar

Overraskelse: BRAID

Herlig musikk, herlig grafikk, herlig gameplay, herlig historie!

 

 

Skuffelse: Saints Row 2.

Elsket Saints Row 1, men 2'ern ble for mye tull for meg.

Bilene var umulig å kjøre, og fant ingen mulighet til å ta en taxi

fra A til B. Spraye dritt på hus(?) var ikke særlig morsomt.

Drive å fylle opp dette respect meteret for å få gjøre oppdrag

var mye kjedeligere enn jeg husket det fra orginalen.

Fullførte vel ikke mer enn 10-15% før jeg la det bort.

Endret av KEELr
Lenke til kommentar
Skuffelse: Saints Row 2.

Elsket Saints Row 1, men 2'ern ble for mye tull for meg.

Bilene var umulig å kjøre, spraye dritt på hus(?).

Drive å fylle opp dette respect meteret for å få gjøre oppdrag

var mye kjedeligere enn jeg husket det fra orginalen.

Fullførte vel ikke mer enn 10-15% før jeg la det bort.

Bilene umulig å kjøre?

 

Jeg synes dette er kjempelett, og mye bedre enn foreksempel GTA hvor man må bremse ned til null for å ta en sving.

 

Jada, realisme og alt det der, men jeg foretrekker Saint's Rows fartsfylte kjøring hvor man kan ta en god håndbrekksving i 100 km/t uten å skli til helvete.

Lenke til kommentar

Fjorårets overaskelse:

 

Det kom ut utrolig mye bra i fjor bare sånn at det er sagt med en gang men forventningen til spillet som for meg var den største overaskelsen var Lost Odyssey til 360. Etter å ha vært litt småskuffa over Blue Dragon så var ikke foreventninga altfor høye til LO, men musikken, grafikken, historien er meget vellagd og når neste opp til tidenes spill innenfor denne genren nemelig FF VI (Finns ikke bedre med Kefka som skurk).

 

Fjorårets skuffelse:

 

Klarer vell ikke å skille mellom de to spilla som jeg hadde skyhøye forventning til og på som ingen måte infridde. Det første er GTA IV som egentlig er ett okey spill men feiler så totalt på det tekniske, en del bugs og andre ting som irriterte meg grenseløst slik att jeg til slutt la det fra meg.

 

Det andre spillet som skuffa meg var MGS4 og etter å ha falt for hvor bra dette spillet var så kjøpte jeg det og grunnen til att jeg ikke liker det er noen av de enorme filmsekvensene, til tider lurte jeg på om det var en film eller ett spill jeg hadde kjøpt.Når sant skal sies så er ikke jeg noen stor MGS fan men måtte prøve for å se om det var verdt all den hypen og for mitt vedkommende skulle jeg ønske att jeg hadde latt være.

Lenke til kommentar

Begynner med skuffelsen i 2008:

 

Far Cry 2.

 

Hadde store forhåpninger til dette spillet. Grafikkmessig møtte det målene. Men en solid historie og bra gameplay er noe som er enda viktigere for min del, og her gikk FC2 på snørra. Det finnes grenser for hvor mange vaktposter man gidder å ødelegge iløpet av ett oppdrag, og historien var klisjefylt og uengasjerende.

 

Overraskelsen i 2008:

 

World of Goo.

 

Et tilfeldig kjøp på Steam som ble et av årets beste. Ble forelsket med en gang i gameplay og den lille historien som fulgte med. Finner det fortsatt fram om jeg trenger litt underholdning.

Lenke til kommentar

Overraskelser i 2008:

Aquaria: Trodde dette skulle være et kjedelig japansk annimespill med ching-chong og hvor syk presisjon var påkrevd, men det er en helvetes vakker historie, flott musikk og bare en helt herlig digg stemning.

Små firmaer lager som regel veldig hyggelige spill iforhold til større firmaer som skal imponere med realistisk fysikk og alt piss så de glemmer helt spillbarhet (Alone in the Dark og Crysis :wee: ).

Fallout 3: Trodde dette skulle være nok et rollespill hvor du har uendelig kustomasjoner (flott ord du har funnet her ;) ) for entusiaster, men viste seg å være et veldig vennlig rollespill hvor det meste kunne fullføres på første gjennomspilling.

 

Klarte ikke velge hvilket som er fjorårets overraskelse av de to.

 

 

Skuffelse i 2008:

Far Cry 2: Kan ikke si dette nok. Ble lovet heeeeelt åpent spillemiljø, "sett fyr på alt", velg din stil, perfeksjoner alt osv osv, ødelegg halve afrika, møt ville dyr. Vel ... . Ble jo et trangt apespill hvor du skulle skyte downsnegere med titanrustning og et stort selvmordsønske (skjønner dem godt, ville selv prøvd å ende tilværelsen fortest mulig, noe jeg gjorde ved å avslutte spillet). Brannen var heller ikke så flott som lovet, multiplayeren er altfor udirekte og alle bruker sniper og ødelegger spillgleden.

 

Heldigvis lettere å finne fjorårets skuffelse enn overraskelse :) , noe som er et godt tegn selv om det var mange kandidater: Age of Conan, I-fluid, Mass Effect som jeg kommer på nå.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Overraskelser:

Hadde egentlig ikke hørt så veldig mye om Fallout 3 (skyt meg. :p), før jeg plutselig fikk det til jul. Jeg simpelten ELSKET spillet. Har spilt gjennom 1 gang, og skal spille gjennom igjen en gang. Må gå litt nøyere til verks, første gangen ble det liksom bare hovedmission.

 

Jeg var litt redd for å gå til anskaffelse av Mirror's Edge. Jeg tok sjansen og ønsket meg det til jul. Å gud så gøy det er! Snart ferdig med andre gjennomspilling, og jeg er ikke ferdig. Skal spille det minst en gang til. Var redd for at det skulle bli for repetivt, men det syns jeg ikke det er.

 

Skuffelse:

Far Cry 2.

Lenke til kommentar

Overaskelser: Fifa 09 - Det har utviklet seg flott på Xbox360 siden det første Fifa spillet til Xbox360 kom ut, det er nesten optimalt (karriere modus suger) men er virkelig gøy å spille, har enda ikke prøvd online, men har hørt at det også er genialt, og tviler ikke!!

 

Skuff: Har ikke kjøpt så mange spill i 08...så har egentlig ingen skuffelser å dele. Årets skuffelse var kanskje start bugsa til FM09 (skade og skrivebug) men det er fikset nå (heldigvis)

Lenke til kommentar

Årets overraskelse:

 

Dead Space - Skummel steming og fantastisk gameplay. Utrolig bra gjennomført i design. Det er ikke et veldig originalt spill men alt er gjennomført veldig bra. Fra det tekniske til den sømløse gameplayet (inventory kommer feks opp i realtime som hud-display). Masse replay value også. Det er vanskelig å sette fingeren på noen feil. Eneste i farta er at jeg ikke liker asteroid-minispillet. (Klippet fra mitt innlegg i Dead Spacr-tråden.

 

Årets skuffelse:

Spore - Har ikke faktisk ikke spilt dette spillet. Jeg hadde store forventninger. Men bare smågode anmeldelser samt en drakonisk kopibeskyttelse gjorde dette til et no buy for min del. Jeg har tydeligvis vært heldig med spillkjøpene mine i år.

 

Hmm... EA på topp og EA på bunn.

Lenke til kommentar

Overraskelse: Resistance 2: Etter det utrolege skuffelsen eg satt igjen med etter å ha spelt Resistance: Fall of Man, hadde eg ikkje store forhåpningar til 2'en og eg forventa eit heilt greit skytespel. Heldigvis tok eg feil. Eg synes Resistance 2 var herlig action fra ende til annen med ein god historie, grafikk, gameplay og lyd, samtidig som det var utfordrande på hard. Spillet har også ein herlig online-del.

 

Skuffelse: Age of Conan: De 20 første levlene var fantastiske og ga meg store forhåpningar til resten av spelet. Eg begynte faktisk å tro at dette kunne konkurrere med WoW, hvis de fikset nokre bugs, og eg blei plutselig bekymra for det sosiale livet mitt :ermm: Denne god-følelsen holdt seg oppe til rundt level 30, der eg plutselig begynte å bli lei av dette. Spillet var helt greit, men det mangla bare noko som eg hadde sett i andre MMOs. Krasjingen og one-hits hjelpte emg heller ikkje. Har ikkje greid å spille et MMO etter at eg prøvde AOC.

Lenke til kommentar

Som en hel del her andre, har jeg Far Cry 2 som min største overraskelse. Grafikken var jævlig pen for å si det sånn, men jeg føler at det positiv slutter der. For min del blir det mye kjøring, drepe vaktposter og lite annet. (okei, det er gøy å brenne opp gresset med flammekasteren :p). Det faktum at historien er like interessant som Fifa-spillene hjelper heller ikke med. Jeg hadde gledet meg til dette, men det ble en stor skuffelse. Hvorfor kunne ikke de bare fortsatt med sånn som Far Cry var?

 

Årets overraskelse er for min del Left 4 Dead. Lite hadde hørt om dette spillet får det kom ut. En dag kjøpte jeg det. Jeg ble frelst. Grafikken er på et litt annet nivå enn FC2, men det gjør ikke noe. Det har aldri vært så gøy å drepe zombier som det er i L4D, og det at du kan gjøre det med 3 andre over Live gjør det enda mer genialt.

Lenke til kommentar

Overaskelse:

Fallout 3 var den beste overaskelsen. Har rundet Oblivion før og satt igjen med en litt tam følelse. Følte ikke at det nådde opp slik jeg hadde håpet, men gjett om Fallout 3 gjorde det. Gameplayet, grafikken og historien er rett og slett oser av fantasi og kreativitet. Årets beste spill.

 

Skuffelse:

Som mangen andre, Far Cry 2. La spillet i hylla etter 24%. Dette var rett å slett et grusomt spill. Syns egentlig ikke grafikken var noe å skryte av heller. Kjørte alt i høyeste instllinger på pcen og fremdeles så personene som om de var tatt ut fra Oblivion? Ingen følelser og det Malaria tullet var bare irriterendes. Gameplay og AIet var helt håpløst. Jeg mener jeg kunne stå en meter borte fra en fiende og skyte han med to HAGLESKUDD i hodet før han døde. Til og fra oppdragene var bilturen grusom. Enten ble du blafret ned og måtte gå ut av bilen og i samme sleng påkjørt, ellers måtte du prøve deg på en håpløs "escape" som aldri så til å funke da bilene kjørte i rundt 50 km/t, mens fiendens bil tok deg igjen på under ti sekund. Det var definitivt en GRUSOM skuffelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...