Gå til innhold

Utfordring - Ditt beste forumbilde i 2008

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så lett å velge, men jeg velger det siste jeg la ut i bildekritikken, siden jeg jobber meg meg selv for å tørre å bruke mennesker og andre levende vesener i bildene mine, og ikke bare landskap, bygninger o.l.

post-31358-1230838958_thumb.jpg

En spesiell takk til alle som tar seg tid til å kommentere bilder i bildekritikken! Er altfor dårlig selv der, dessverre, men skal prøve å skjerpe meg. En som fortjener å bli nevnt ved navn, er PMnormal, som det virker som kommenterer veldig mye bilder.

(Fant ikke ut åssen jeg kan bruke et bilde som allerede ligger på kontoen min her, så jeg måtte laste det opp på nytt. Noen som evt har en oppskrift på hvordan man "gjenbruker" et bilde?)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

vel.. da slenger jeg med på også. Mitt bilde av min gode nabo Stig som satt VELDIG lenge stille mens han ventet på at jeg skulle ta bilde av han. Ble et HDR som ikke er veldig lett å få til med mennesker. Hvertfall ikke når man skal ha 3 lange eksponeringer.

Her er bildet, enjoy;)

post-26623-1230845137_thumb.jpg

Nikon D80 @ 4.5 sek, 2 sek, 8 sek. ISO 100. WB Fluorescent.

Sigma 14mm f2.8 @ 4.5

Etterbehandling i lightroom og photomatix

Fikk også bildet med i Autofil bladet på grunn av Foto.no's autofil konkurranse. :D

topic: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=990940&hl=

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Ikke fordi jeg har så mange å velge i, men likevel...valget var litt vanskelig; det som avgjode mitt valg, var at jeg gikk for noe som er litt typisk meg... :yes: .

Bildet er: Bilde 2 - 2.Oktober: ”Dagens blomsterfangst – ikke slutt enda”, det finnes opprinnelig her.

post-92574-1230845671_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar

Det var gledelig nok ganske vanskelig å velge. I løpet av 2008 har jeg vel postet et sted rundt 75 bilder, og da er det jo godt at jeg er fornøyd med noen...

Jeg falt til slutt ned på ett fra bildeserien How We Used to Live, som floppet totalt i bildekritikken på vårparten. Serien ble gjort på er forfallent badested i nærheten av Holmsbu i Hurum kommune. Bildets tittel var heller uspennende - Til bryggen:

post-65389-1230846512_thumb.jpg

Det behager mine øyne. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Kult bilde som jeg bumpet når jeg leste den originale tråden. Hadde det ikke vært artig hvis vi kommenterte noen av bildene vi ikke har kommentert tidligere i ettertid? Siden vi har enkel tilgang til trådene, så kan det bli artig å se bildene i ettertankens lys. Eller hva? Denne posten bør ikke kommenteres ihjel. Aktiviteten i originaltrådene taler nemlig for seg selv.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Mange fine bilder her :)

Har sett litt bakover i bilde-kritikken etter noe av det jeg har lagt ut der, men dæven så skuffende det var ;) Favorittbildet mitt ligger nok ikke her på akam tror jeg...

Når dette er sagt, er det nok bilde av Gummi (gummistøvlene) som traff best... Jeg har alltid likt bildet, men tilbakemeldinger var over all forventning :p

post-152777-1231010548_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt Stengt på ubestemt tid. Det bildet har jeg virkelig sansen for! :)

Den stod også på short-listen ... Når jeg ser tilbake på 2008, så ble det en del brukbart.

Tom

Bra det også...men absolutt best det du har valgt, synes jeg...knall farger i det, varme og glød...

RandiA

Jeg er helt enig med Randi her, og kritikk til bildet med nagler og rust har jeg vel kommentert som en fulltreffer i originaltråden. Jeg synes også du har valgt ditt beste bilde, Randi. Jeg ville ha klonet bort litt i bunn, for da hadde blitt veldig flott. Den raskes gummistøvler er også meget bra, helt etter min smak.

Lenke til kommentar
Dette ble ikke lett. Hadde lenge tenkt å velge det eneste bildet jeg vant med i fotokonken i 2008. Men dette er vel mer representativt for min stil.

Valget faller på Nagler fra svunnen tid fra bildekritikken.

post-126935-1231007167_thumb.jpg

Tom

edit: la inn bildet

Et perfekt bilde. Min applaus.

Når dette er sagt, er det nok bilde av Gummi (gummistøvlene) som traff best... Jeg har alltid likt bildet, men tilbakemeldinger var over all forventning :p

post-152777-1231010548_thumb.jpg

Skikkelig flott hverddagsskildring. :)

Lenke til kommentar
Et perfekt bilde. Min applaus.

Takker og bukker.

...

Skikkelig flott hverddagsskildring. :)

Helt enig. Dette bildet blir bedre og bedre hver gang jeg ser det.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...