TorVidle Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 PMnormal: Det kommer sikker noe bra ut av begge, men det er noe med en følelse av at Canon generelt får til feitere bilder, mer dybde og farger enn Nikon, kall Nikon sine gjerne nøytrale, men personlig synes jeg at de blir noe tamme. Leste litt nettopp om de to dingsene, og fant vel ut at de blir kjapt eldre og et hakk ned på hylla, utviklingen går kjapt for tiden. Og lesingen styrket dermed bare 50D kontra D300 enda mer.. Tor Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Smak og behag, mener jeg. Det er som med hifi. "Nøytral" lyd høres tamt ut i starten for en som kommer rett fra boombox. Men jeg bryr meg ikke nødvendigvis om det, selv om det teoretisk er et ideal for meg også. Jeg har nok litt variert smak, og egentlig så liker jeg best de nøytrale fargene fra Kodachrome og fargenøytral optikk, slik som Nikkor AI. Men i digitalverdenen har tegning av bildet fått større betydning, for jeg måtte velge hvilken kvalitet som var viktigst for meg. Ville jeg ha det som minnet meg mest om mellomformat (spesielt på sorthvitt, som ikke var alternativet D70s store styrke), eller ønsket jeg meg de nøytrale fargene jeg hadde lært meg å like fra å Kodachrome og gammel Nikon. Jeg likte overhodet ikke fargene fra Canons FD-optikk (pre Eos). Slik er det. Av og til blir man tvunget til å justere smaken litt, for at regnestykket skal gå opp til slutt. Og jeg havnet på Canon. Andre kommer frem til en annen fasit, også erfarne fotografer. For regnestykket ser forskjellig ut for oss alle sammen. Derfor teller jeg skruer og muttere når jeg skal vurdere hvilke modeller som er best, uten å ta hensyn til smak. Men så tar jeg forbehold når jeg skal velge noe til meg selv. Endret 2. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 9654,- idag, så prisfallet kom! Forrøvrig så gikk noen av linsene opp i pris som f.eks 24-105 F4 IS og 70-200 F4 IS. Lenke til kommentar
coban Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg tror mange av dere lever i en boble. Prisene vil stige. EOS 50D vil nok fortsette å ligge på 9500-10000 ettersom mange har dette liggende på lager. Men at alle andre modeller vil øke i pris - ja. Definitivt. EOS450DKIT kommer til å ligge på 6500 i februar. Garantert. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ok, men PS3 må fortsatt ned i pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå