Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

håpløs forelsket igjen, trenger råd

Gjest lovehurts

Anbefalte innlegg

Gjest lovehurts

heisann, jeg poster som annonym da jeg har folk her som ikke trenger og vite om dette.

ja nå har det seg slik at jeg er håpløs forelsket i denne jenta, og jeg har ikke peiling på hva mitt neste steg er

litt bakgrunns histrorie (jeg bruker ikke ekte navn)

jeg går nå på en internat skole, jeg har kjent til denne skolen lenge, og har vært mange ganger før jeg faktisk begynte (besøkte venner som gikk der) jeg møtte da denne jenta i fjor, og la merke til at hun la merke til meg (øynekontakt osv) hun er da en vennine av en vennine (lisa) av meg, lisa og jeg har ikke så veldig god kontakt, og ble litt forundret av venninen hennes (line, hun jeg liker) var mer intresert i og prate med meg enn det lisa var, jeg tenkte jo at jeg bare innbilte meg ting, hun kunne umulig være intresert i meg, så kom sommeren jeg søkte meg inn på skolen, og jeg glemte helt line.

høsten kommer og jeg møter henne igjen, vi har det samme valgfaget (musikk) så det har vært en del ganger hvor vi har spilt litt uten for skolen (hun spiller piano og jeg gitar) jeg har også tilbytt meg og lære henne gitar, så jeg har en gitar time med henne ca en gang i uka, hvor vi øver litt, også prater vi, også etterhvert som vi ble bedre kjent så kjente jeg følelsene for henne komme.

jeg får litt panikk følelse for jeg hadde egentlig ikke tenkt jeg skulle falle for henne, også hadde jeg ikke peilig på hva jeg skulle gjøre, så jeg bestemte meg for og bare fortsette som før, være litt ekstra hyggelig mot henne enn mot resten.

jeg skulle bestille meg en ring fra ebay, og når den kom frem fant jeg ut at den var for liten for meg, pokker tenkte jeg først, men så slo det meg at jeg kanskje kunne gi den til henne (var en ganske plain sølvring) så når sjansen bød seg (var faktisk sånn at en kamerat kom til rommet mitt og sa hun spurte etter meg fordi hun ville spille litt sanger)

og jeg tenkte perfect timeing, så jeg møtte opp, ga ringen til henne, og hun ble veldig glad for den så ble det ikke noe spilling men mere prating, også var det middag, og jeg har siden sett henne bruke den flere ganger

jeg synes hun tar øyekontakt med meg ofte, eller ser på meg, i forhold til hva de andre elevene gjør, vet ikke om det betyr noe

en gang når vi dro til en annen skole, så var det en fyr der som hadde likt henne litt brutalt kan man si, han hadde vært ekstrem inpåsliten, mast masse på sms osv, også til slutt så gikk hun lei og sa at hun ikke ville ha noe med han og gjøre, hun var da redd for at han skulle se henne, så hun gjemte seg bak meg, jeg må si jeg likte den stunden

vi dro på skole tur i danmark, jeg hadde tatt med mitt videokamera for og filme litt, og line er ikke glad i og bli filmet/tatt bilde av, så jeg ertet henne litt med det, under en leksjon så satt jeg ved siden av henne, også tok jeg frem kameraet, også løftet jeg hodet for og bli møtt av hennes blå øyne, også etter og stirret litt på hverandre, så spurte "hva er det?" og hun svarte "ikke noe jeg bare ser på deg"

på danskebåten hjem så ble jeg med henne inn på taxfreen, hvor hun bryter ut "åååå min favoritt parfyme" jeg spurte da selvfølgelig hvilken det var og hun svarte "jean paul herre parfyme, bare så synd jeg er jente" (var det et hint til meg?)

jeg kan ikke huske noe spesielle ting etter det, vi har små pratet litt og sånn, men har vært ganske hektisk mot jul så har ikke fått så mye tid, jeg kjøpte en julegave til henne da, som jeg ga til henne rett før ferien, så nå sitter jeg hjemme hos meg selv og får henne ikke ut av hodet.

"så snakk med henne om det" tenker en av dere, men det som er, er at etter en 7 mislykkene forelskelser, så har jeg rett og slett angst, det har kommet en sikkelig mental sperre i hodet mitt, jeg orker ikke følelsen av nederlag igjen. jeg bør også nevne at hun er nesten 2 år eldre enn meg, og jeg har hørt at jenter som regel ikke er intresert i yngre gutter, jeg blir 19 i des, hun bli 20 i mai

jeg kunne virkelig trengt hjelp, jeg får ikke fred i sjela mi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest lovehurts

kan også nevne at det er en i klassen som busta meg, han gikk rett bort meg og sa, dere har veldig god kjemi, er du intresert i henne? jeg ble så overumplet at jeg bare sa ja, han sier at vi har veldig god kjemi, og at han tror hun liker meg, han sier han ser det ekstra glimtet i øyet hennes når jeg og hun er sammen (ikke kjærestepar sammen, men prater sammen osv)

Lenke til kommentar
Gjest lovehurts

hva mener du? jeg har da tatt på henne, gitt henne klem når vi drar fra hverandre osv, btw på bursdagen så var hun den eneste hun ga meg klem, plutselig kom hun fra inten sa gratulerer med dagen og ga meg en lang god klem

Lenke til kommentar
hva mener du? jeg har da tatt på henne, gitt henne klem når vi drar fra hverandre osv, btw på bursdagen så var hun den eneste hun ga meg klem, plutselig kom hun fra inten sa gratulerer med dagen og ga meg en lang god klem

Du må tafse, kysse og klemme. Ta begynn med forsiktige vennskapelige berøringer og gå over til mer kåte og strategiske berøringer.

Du må tafse, kysse og klemme. Ta begynn med forsiktige vennskapelige berøringer og gå over til mer kåte og strategiske berøringer.

Lenke til kommentar
Gjest lovehurts

hell no! jeg tørr ikke sånt, klemming er så langt jeg tør og gå, jeg har heller ikke peiling på hvordan man tafser, kysser, eller vennskaplige berøringer

Lenke til kommentar
hell no! jeg tørr ikke sånt, klemming er så langt jeg tør og gå, jeg har heller ikke peiling på hvordan man tafser, kysser, eller vennskaplige berøringer

Å kysse er bare å legge leppene dine mykt mot hans ;) En plass må du begynne :) Det er en sjangs å ta. Det vil garantert føles pinlig. Men om du jobber hardt med å kunne le av alle de teite tingene som skjer første gangen en fomler sammen slik så har du kommet langt. En gang må være den første og det er bare å hoppe id et. Uansett hvordan det går får du verdifull erfaring. Du kan jo begynne på msn og fortelle hun at du _virkelig_ ønsker å kysse henne, men at du er for sjenert. Gi klar tutrykk for at du mener alvor. Gi klart uttrykk for at om det passer seg, så kan hun mer en gjerne få lov å kysse deg neste gang dere møtes.

Dette er bare en av tusenvis av forskjellige måter å tilnærme seg hverandre. En veldig lang klem kan godt føre til et første kyss ;)

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Gjest lovehurts

ehm... lest tråden?, jeg er en gutt, og jeg liker da en jente, hun er ikke på msn, og jeg vil ikke prøve meg på sånt før jeg er sikker på at hun liker meg tilbake

Lenke til kommentar

Det som er det værste med slike situasjoner er å ta initiativet, for du føler at enten går det til helvette eller så funker det perfekt! Selv har det for meg gått begge veier, men også slik at det blir kjekt og kos en kveld, men så fortsetter dere som venner. Det virker som om dere er bestevenner, så jeg tror jeg ville begynt litt mer som at f.eks. når du ser henne så gir du henne en skikkelig god klem og bare et raskt kyss på kinnet "mens" dere klemmer. Gjør dette i en uke eller noe, og så kan du evt. når dere spiller gitar enten gå bort, stryke henne på kinnet og gi et lite kyss på munnen. Det som er viktig er å ikke ta helt av med råklining, bare et lite kyss.

Så kan du se ann reaksjonen, og hvis den ikke er noe spessiel, altså at hun bare står der, så kan du sie noe som "bare si ifra hvis du ikke vil, så glemmer vi det helt". Går det bra eller at hun sier hun ikke har noe i mot det er det bare å slå til!

Ja, parfymen var et hint, men det var ikke så dumt av deg å ikke kjøpe ;) Kjøp en annen gang du får muligheten og så kan du se om hun merker det og evt. si "ja, jeg husker at du sa du likte den".

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Gjest lovehurts

jeg hadde ikke råd til den parfymen da, men jeg har kjøpt den siden, hun er veldig sjenert og forsiktig av seg, og det samme er jeg, det var et lite under at jeg turte og gi henne gave, hun har ikke sagt noe om parfymen, men forventer det heller ikke av henne, siden hun er så sjernert, jeg vil ikke si vi er bestevenner, men vi begynner og bli gode venner

Lenke til kommentar
Gjest lovehurts

hva gjør deg så sikker på dette? jeg har pratet med mine venniner om dette, og sier at det kan hende hun er intresert, og det kan hende hun ikke er det, det vet ikke, fordi de ikke kjenner henne

Lenke til kommentar

Sikkert ikke, men det virker som om de kjenner henne like godt som oss! Som nevnt tidligere er dette det vanskeligste skrittet; det første. Men prøv deg veldig forsiktig frem og hvis hun signaliserer at dette er helt feil så får du bare svelge den og fortsette som venner! ;)

Lenke til kommentar

Fra en jentes perspektiv, så virker det som at hun er interessert i deg. Hvis hun er sjenert, og du er forelska, så må du for all del prøve å ta initiativ hvis du vil ha henne. Hvis dere er aleine og sitter nærme hverandre, så prøv og og ta tak i hånda hennes. Tenker hun det samme som deg, så vil hun la deg gjøre det.

Dette er bare noe du må gjøre, med mindre du har planer om å være singel i evig tid. Alle har gått på flere smeller når det gjelder det å være forelska, så det er ingen unnskyldning. Jeg har hatt mange mislykkede forsøk, akkurat som mange andre, men jeg føler bare at jeg har blitt sterkere, og mange erfaringer rikere. Du må bare tvinge deg selv, og slik jeg ser det, så er sjansen stor for at du lykkes :)

Lenke til kommentar
Gjest lovehurts

jeg hadde håpet hun tok iniativet først viss jeg skal være ærlig, jeg kan prøve og holde henne i hånden, men noen kyss blir det nok ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...