edda9200 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei har en periode hatt endel trøbbel med restarter og blåskjermer, har snart testet der meste av hardware og tror ikke det er det. En av tingene jeg ikke får gjort er å installere Explorer på nytt. Får da en feilmelding som sier at jeg ikke får installert. Dette gjelder både Explorer 7 og 8. Har foresten kjørt det som er av tips fra microsoft angående feil ved disse installasjonene (http://support.microsoft.com/kb/822798/). Har fulgt instruksjonene i forumet her og startet med og kjøre MBAM, den fant 2 ting som den fjernet. Logg ligger vedlagt. Deretter kjørte jeg Combofix. Logg ligger vedlagt (måtte forøvrig deaktivere Panda for å få kjørt). Kjørte deretter Hijackthis. Logg ligger vedlagt. Fant på et forum tips om et program som heter RSIT. Kjørte også det. Her er det 2 logger som jeg legger ved. Gjorde dette i går kveld og har også etter dette hatt en systemgjennoppretting så det tyder på at problemet ikke er løst. Har forøvrig fått den samme feilmeldinga flere ganger ved systemgjennopretting. Er det noen som har noen tips å komme med hadde jeg vært takknemlig. mbam_log_2008_12_31__20_06_08_.txt Combofix.txt hijackthis.txt RSIT_log.txt RSIT_log_Hijackthis_.txt Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 når virus eller trojanere setter seg ned i windows, ser jeg ofte den beste løsningen som er å instalere på nytt.. og deretter lavære å instalere stjæsj som f.eks cracka super dvd rippere eller noe annet piss som skal gjøre sånne ting lett for deg. det er heller ikke lurt å trykke på reklamer på por sider... om du har et behov for sånne ting. kan jeg anbefale virtual box. så slipper du ivertfall å instalere windows på nytt hver gang du fucker opp.. lykke til. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hva står det på disse blåskjermene (står det et filnavn e.l der?) Lenke til kommentar
edda9200 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hva står det på disse blåskjermene (står det et filnavn e.l der?) Kan ikke huske at det har stått noe filnavn der, det har vært endel forskjellige også, har i løpet av høsten byttet både RAM og Prossesor og håper at HW problemet nå er løst (hvis det var noe). Har foresten kjørt en reprasjon av Windows etter at en av krasjene tidligere i høst førte til at jeg ikke fikk startet opp i det hele tatt. Er det mulig å finne igjen i logger hva slags feilmeldinger som har oppstått? I såfall hadde det sikkert vært interesant. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 I Windows-mappa ligger det ei mappe som heter Minidump. Der vil du antakelig finne noen filer knyttet til dette. Lenke til kommentar
edda9200 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Jeg har funnet fram til hendelseslisten i Windows og har følgelig kunne sett litt på disse feilmeldingene. Det er flere forskjellige koder og ingen klarer å peke ut noe bestemt feilkilde. Ramser opp 0x000000d1 0x0000008e 0x000000fc 0x0000007e 0x000000c2 0x0000000a 0x000000c1 0x00000050 0x000000c5 0x00000024 Dette er fra den 6 des og fram til i dag, det har ofte vært flere restarter etter hverandre som gjør at det blir så mange. Har hatt 27 restarter på 8 forskjellige datoer i denne tidsperioden. Det kan altså gå en uke hvor alt er normalt før det plutselig skjer noe igjen. Dette er meldingen fra Microsoft når jeg sender feilrapport. Blue screen error caused by a device or driver You received this message because a hardware device, its driver, or related software has caused a blue screen error. This type of error means the computer has shut down abruptly to protect itself from potential data corruption or loss. In this case, we were unable to detect the specific device or driver that caused the problem. Har sjekket alle drivere og de skal være oppdatert. Har forsåvidt testet og byttet det meste av HW unntatt strømforsyningen som jeg kanskje burde tatt en titt på?? Fant også noen feilsøkingsråd hos Microsoft som jeg skal se nærmere på. Endret 1. januar 2009 av edda9200 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 C:\windows\minidump\ Ta alle dmp-filer du har her last dem opp i en eller annen share webside. http://www.rapidshare.com/ Da debugger jeg dem og gir deg svar hva problemet kan være. Lenke til kommentar
edda9200 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Det er fint har lastet dem opp på rapidshare. http://rapidshare.com/files/179010689/Minidump.zip.html Fikk trøbbel i oppstarten i dag, og fikk da beskjed om at det TPSrv.exe måtte avsluttes ved gjennopprettingen. Såvidt jeg forstår så er det antivirusprogrammet. Har foresten hatt trøbbel med den en tid tilbake. Da skjedde det at hele pc hang og gikk tregt (flere minutter på museklikk). Da lå TPSrv og brukte 50% (mener jeg) av prosessorkraften kontinuerlig. Dette skjedde et par tre ganger for noen uker siden. Har ikke skjedd på en stund nå. Endret 2. januar 2009 av edda9200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå