Gå til innhold

Har du en hobby du tjener penger på?

888

Anbefalte innlegg

Det er lov å leke litt også...

Hør her - jeg spiller et aksjespill og systemet sørger for at aksjene i aksje spillet vil gå opp - jeg har bare fortjeneste i vente ved å invistere i noen av disse aksjene. Siden des 2002 har aksjene gått opp med mer enn 500%. Det kaller jeg solid fortjeneste!

Flere som har en morsom hobby - som du også tjener på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SnowDOG_,

Hva med å utvide vokabulartet litt....kansje det blir lettere å forstå hva du sier. :shrug:

Hvis jeg skal gjette hva du prøver å si, så må det vel bli: "Sier til deg selv at du er en Idiot som satte pengene dine i en bank som bare gav deg noen få % rente..."

Du får trøste deg med det snowDOG_, at ikke alle gjør de samme valgene. Jeg sier ikke at dine valg er dårligere enn mine - jeg vet bare at jeg tjener mer på det.

Opp med hodet (grinebiter) - det går flere tog. :yes:

Lenke til kommentar

Hei DiMiles,

Det er nok slik vi tenker på det med jobb/hobby - slik som du sier det. Men slik jeg har forstått det, regnes det som "hobby" hvis du bruker under et visst antall timer pr uke/år på hobbyen. Sikkert andre som vet dette bedre enn meg , men slik har jeg ihvertfall forstått det.

Lenke til kommentar

"....og du bare venter på at noen skal spørre deg om hva dette er for noe fantastisk...

"det er sannsynlig at det usannsynlige inntreffer"

Neida ta det ikke så alvorlig. Det er jo ikke slik at fordi jeg driver med noe jeg synes er morsomt at jeg absolutt vil at alle andre også skal gjøre det. Om du snakker om noe du liker og er interisert i, så håper jeg ikke du vil at andre skal misstenke deg for å få dem til å gjøre og like det samme som deg - alltid. Men det er ganger jeg kunne ønske at andre også fikk den samme muligheten som meg, og hvordan skal de få det hvis jeg ikke forteller dem om det.

Greit, det er vel andre her som har hobbyer...er det ikke? Noen bygger PCer for andre lager websider ovs. Ser ikke noe skummelt i det. ok?

Ikke heng dere opp i noe som dere ikke vil vite om...fortell heller hva du er interisert i. Jeg er faktisk også interisert i hva andre driver med.

Lenke til kommentar

Neida ta det ikke så alvorlig. Det er jo ikke slik at fordi jeg driver med noe jeg synes er morsomt at jeg absolutt vil at alle andre også skal gjøre det. Om du snakker om noe du liker og er interisert i, så håper jeg ikke du vil at andre skal misstenke deg for å få dem til å gjøre og like det samme som deg - alltid. Men det er ganger jeg kunne ønske at andre også fikk den samme muligheten som meg, og hvordan skal de få det hvis jeg ikke forteller dem om det.

Greit, det er vel andre her som har hobbyer...er det ikke? Noen bygger PCer for andre lager websider ovs. Ser ikke noe skummelt i det. ok?

Ikke heng dere opp i noe som dere ikke vil vite om...fortell heller hva du er interisert i. Jeg er faktisk også interisert i hva andre driver med.

Så du ville ikke "tjent" en krone på om du klarte og verve/få med noen av oss under deg da? :shrug:

Lenke til kommentar

Noe ville jeg tjene på det, men det er ikke der inntekten ligger!!!

Det er her mye av missforståelsen ligger.

Gjennom nettveksbygging bygger du deg opp et nettverk som vil bli ditt inntektsenter. Hver av personene i nettverket ditt er den første i sitt eget nettverk og på denne måten bygger man seg et nettverk som består av kunder i "butikken" din. Mc Donalds er et godt eksempel på hvordan dette fungerer, likedan alle andre butikk kjeder og resturantkjeder. Det er fra kundene i nettverket ditt du tjener din inntekt. Jeg skal ikke gå inn på hvordan fortjeneste er i det selskapet jeg jobber i, men det er aktiviteten i nettverket ditt og det de bruker på spill og det de vinner på spill, det er % av det som blir inntekten din.

Jeg ville ikke tjent på om du kom inn i nettverket mitt hvis du ikke var interisert i å selv tjene penger på det. Det er omsetningen som gir inntekt.

Hvis du orker å se en forklaring på hva nettverk marketing er, så er det en god forklaring på det her. Jeg driver ikke noen reklame for meg eller mitt her, dette er faktisk ganske interesant for å forstå hvordan bedrifter gjerne bygger opp sine foretninger. Dette er generell informajon !

http://www.compensate.net/slide/pres.asp?r...=test&masterid=

Lenke til kommentar

Mc donalds

Colgate

Gilette

IBM

Netscape

Microsoft

og mange mange mange flere er bygget opp på systemet nettverk marketing. Bruker du noen av disse ??? :o

Nettverks markedsføring eller relasjons markedsføring eller salg av varer basert på komersiell reklame. Forskjellen er at mange tydelig vis ville være mer skeptisk til å bli anbefalt en vare som en venn selv brukte og anbefalte enn å stole på at det den komersielle reklamen fortalte oss at vi burde kjøpe. Hvis du lurer på hvor alle pengene kommer fra - de som de som driver med nettverks markedsføring tjener... tenk over at en vare du kjøper i butikken, på veien til deg har bare på reklame, distrubisjon ovs. kostet opptil 80% av hva den koster i utsalg. Dette er de 80% MLM selskaper som har digitale produkter sparer.

Jeg vet forklaringen i visningen over er lang. Holder du ut til slutten - så har du muligens fått deg noen overaskelser på hvordan det egentlig fungerer. Kunnskap skader ingen og det blir morsommere å diskutere også - når man vet hva man snakker om. :woot:

Lenke til kommentar

Tar meg gjerne en BOLLE jeg - MEN DA SKAL DET VÆRE rosiner i den!!!

Vi snakkes - når dere vet hva dere snakker om.

Dere er unnskyldt og tilgitt - jeg vet de fleste ikke har satt seg inn i dette, men tror at allt som ikke selges gjennom reklame pausen på TV er pyramide.

Pyramide spill = når den som står nederst på en liste betaler penger til den som står øverst på listen ...og så ruller systemet videre. Det er noe helt annet!

I et nettverkselskap kan en som ligger langt ned i nettverket ditt - tjene bedre enn deg.

Yeah right Gabriel_X, antagelig har du formidlet og handlet med ett av disse "pyramide-spill-selskapene" i dag. ...Men hvordan skulle du vite det?

Lenke til kommentar
Mc Donalds er et godt eksempel på hvordan dette fungerer, likedan alle andre butikk kjeder og resturantkjeder.

Enten er du totalt hjernevasket av de som vervet deg eller så har du ikke den minste formening om hvordan større butikk/restaurant/kiosk o.l. kjeder er bygget opp. At du farer med løgn på denne måten er så utrolig frekt at jeg (nesten) ikke har ord for det.

Det er absolutt ingen større internasjonale selskaper som har 'ørten' ledd nedover - de fleste har toppen 3 ledd som dette:

Internasjonalt hovedkontor -> Norsk hovedkontor -> Butikk

F.eks:

McDonalds International -> McDonalds Norge -> Den enkelte McDonalds-restaurant.

Lenke til kommentar

Hva er Multi Level Marketing Business

En produsent av varer eller tjenester ønsker alltid et størst mulig salgsvolum. For å oppnå det kan mange salgs- og Markedsføringsteknikker benyttes. Noen forretningsprinsipper for å få omsetningen og dermed fortjenesten maksimal, er:

Direktesalg: Å flytte distribusjonen av varer og tjenester forbi alle fordyrende mellomledd, og direkte til kunde eller forbruker - kalt "direktesalgs-metoden".

Å inngå avtaler med distributører/enkeltpersoner (lokalt i hvert distrikt), sende varene til disse, som siden flytter varene fram til forbrukeren. For dette får distributøren provisjon.

Franchise: Den som eier produksjonen, produktene eller forretningsidéen kalles Franchise-eier. For eksempel har vi i Norge: McDonalds, Palmolive, Toyota, Coca Cola, Body Shop, Statoil, Hennes&Maurits, Rema 1000, Rimi, og enkelte eiere av utdannings-/opplærings-konsepter, og mange fler.

Eieren (Franchiseinnehaveren) lar interesserte forretningsfolk (Franchisetagere) betale en større eller mindre engangssum for å bruke Navnet og konseptet - og de skaper så sin egen forretning. Denne inngangs-summen kan være fryktelig stor - vi vet at McDonalds har etablerings-gebyr på flere millioner for å få rettighetene til ett distrikt.

For å få lov til å fortsette i henhold til avtalen, betaler Franchisetageren også en viss prosent av årsomsetningen til "opphavsmannen", f. eks. 4%.

Men ingen Franchisetager i dette systemet kunne selge franchisen videre - mot provisjon. Det er derfor bare ett nivå under Opphavsmannen eller produsenten.

Francising i denne formen, har høy investeringskapital og dermed høy risiko for den som deltar.

Nettverksmarkedsføring:

Siden 1940-årene har det vokst fram en ny form for distribusjon, også basert på en kombinasjon av direktesalg og Franchise, - som helt fjerner de fordyrende mellomleddene mellom produsent og kunde, nemlig NettverksMarkedsføringen. Her gir produsenten eller franchiseinnehaveren en hvilken som helst person rett til å benytte forretningsidéen og produktene, mot en engangsavgift som er utrolig lav - som oftest mindre enn 1500 kroner (inkludert vare-/startpakke). Dermed har alle råd til å delta uten risiko. Deltagerne - ofte kalt distributører - kjøper varer fra franchiseeieren med rabatt - og har rett til å selge dem videre mot fortjeneste.

Distributørene har rett til å lære andre å kopiere denne hjemmebaserte business, og til å tjene penger på samme måten som dem selv. Vi sier at han er sponsor (støttespiller) for nye distributører - idet han har ansvar for å utdanne og hjelpe disse til å lykkes med sin forretning. Når disse nye distributørene selger varer og inviterer inn nye distributører som også kjøper/selger varer - øker vareomsetningen raskt. For all sin markedsinnsats gjennom å skape vareomsetning i et nettverk, får enhver sponsor belønning fra vare-/tjeneste-produsenten gjennom franchise-eieren, - oftest kalt provisjon som en %-andel av omsetningen i sitt eget distributørnettverk.. Man betaler for verdens eldste og beste måte å drive reklame på - "munn-til-munn-reklame" - som henviser venner og kjente til samme forretning som du gjorde en meget god handel i. Belønningen tilfaller den som har fortjent den!

Denne virksomheten kalles.....

MLM (Multi Level Marketing Business):

MLM er egentlig et samarbeids-team, der alle tjener på å hjelpe hvarandre til å lykkes.

Ingen kan lykkes alene i denne industrien.

Nettverks-business er også krevende, og en må sette inn mye arbeid og bruke mye tid for å lykkes i å skape sin egen forretning. Det er vanlig at det tar mellom 2 og 5 år før en har skapt seg en tilstrekkelig årsinntekt.

Og - inntektspotensialet er 100% avhengig av den innsats, det initiativ og den tid du setter inn som leder for ditt distributør-nettverk. Enhver er leder for det nettverk av distributører en selv bygger opp over lang tid.

Til gjengjeld er det godt å vite at dette er et konsept hvor alle vinner og ingen er tapere. Dette vinn-vinn-konseptet er reellt fordi - du tjener ikke bonus, uten at du har gjort jobben med å lære dine distributører til å selv tjene penger, og til selv å være ledere. Uten vareomsetning - ingen bonus.

Derfor er suksess i denne bransjen helt avhengig av viljen og evnen til å hjelpe andre i sine omgivelser (i sitt nettverk).

Eksempler på MLM-selskaper etter tradisjonelt mønster er:

Amway, Herbalife, Natures Own, LR, Morinda, Cabouchon, Enviro-Tech, BumbleBee (norsk), Courum, og mange flere.

RM (ReferanseMarkedsføring): E-Commerce (Internett-handel):

Dette er den siste nye NettverksMarkedsførings-varianten. Den brukes for eksempel i E-commerce - eller Nettverkshandel via Internett. Dersom du markedsfører E-commerce-forretningskonseptet bra - gjennom det selskapet du slutter deg til - øker antall personer som handler via Internett. Dermed øker vareomsetningen eksplosivt - og RM-deltagere får bonus fra vareprodusenten administrert av RM-Nettverksselskapet du tilhører.

Det er gode rabatter på produktene - og det er full anledning for deltgerne å selge produktene videre med fortjeneste til folk som ikke er "deltagere" i RM-Internett-selskapet.

Enkelte selskaper kombinerer både MLM og RM.

Vil du vite mer om hvorfor Nettverksmarkedsføringens RM-konsept, E-commerce? Som består i Super-marked-handel via Internett? Som er den industri (Nettverksmarkedsføringen) på verdensbasis som øker desidert mest og raskest - og som skaper flest velstående mennesker idag?

E-commerce - sørget i 1998 for en vareomsetning bare i Vest-Europa på ca. 45 millarder kroner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...