quake_ Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 I disse tider når det finnes millioner forskjellige laptop's tenkte jeg kjøpe en til fruen. Krav; skal brukes som en "stasjonær" - men det som jeg lurer på - hva skal man se etter i en prosessor? AMD har jeg vet ikke hvor mange versjoner, Intel har jeg sånn cirka peiling på - men jeg går for 4 Gb RAM - hva trenger jeg da av prosessor kraft? (og ev grafikk-kort) Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hva skal den brukes til? Surfing, tekstbehandling, spilling, teknisk tegning...? Det er stor forskjell på krav til forskjellige bruksområder. En surfe-pc til vanlig husbruk (uten noe spilling) stiller ikke store krav til prosessoren. Jeg vil tro at design kan være vel så viktig, og da kan en netbook være nok (Acer Aspire One/Asus EEE e.l.) Lenke til kommentar
quake_ Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hva skal den brukes til? Surfing, tekstbehandling, spilling, teknisk tegning...? Det er stor forskjell på krav til forskjellige bruksområder. En surfe-pc til vanlig husbruk (uten noe spilling) stiller ikke store krav til prosessoren. Jeg vil tro at design kan være vel så viktig, og da kan en netbook være nok (Acer Aspire One/Asus EEE e.l.) Den skal brukes til surfing, tekstbehandling - kall det "kontors" maskin. Sikkert litt spilling hvis jeg kjenner henne rett Men ikke det helt store, uten til for vanlige applikasjoner. Har selv tenkt tanken på en netbook, noe som du ev anbefaler? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Spørs hvilke spill det er snakk om. Hvis det er snakk om spill som ikke krever mye av skjermkortet (kabal, minesveiper, små 2D-spill), vil en netbook være nok. Hvis det imidlertid er et element av 3D (Sims, WoW, Red Alert3 osv) vil ikke en netbook holde. Det koker i de fleste tilfeller ned til skjerm- og tastaturstørrelse, og jeg vil anbefale at du sjekker ut nettbutikkenes ukestilbud Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Acer 5930G har jo ganske kraftig CPU og GPU, men si ifra hvis du har litt mindre budsjett fins det sikkert andre løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå