Roiku Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Her kommer et nattlig bidrag fra meg, som jeg gjerne vil ha litt tilbakemeldinger på. I min oppvekst har vi hatt nesten ti forskjellige katter, og disse har levd relativt godt med mye mus å jakte på og store trygge områder å boltre seg på, da vi sameier en nedlagt gårdsplass. Nå har vi bytta kattevirksomheten med en hund, da kattene alltid klarte å rote seg bort eller bli påkjørt, men denne rariteten her er da altså en ubuden gjest. Han kom på døra en dag og banket på, nesten bokstavelig talt. Han slo seg fort til rette og har nå bodd her i over tre år. Han får aldri komme inn i husene, men han lusker rundt og får matrester i ny og ne. Det er naturligvis min bestemor som er mest generøs med fiskerestene, så da henger han som oftest i det området. Her ligger han på hushjørnet, som han ofte gjør, og venter tålmodig på neste matbit, og det er såvidt han enser meg når jeg går ned foran han. En riktig flink modell, er han. Jeg har innført en ny personlig praksis som går ut på å ikke ha farger i bildet hvis ikke fargene er noe jeg bestemt er ute etter å vise frem, derfor er herr Monsemann i sort-hvitt. Jeg har også bevisst brutt regelen som sier at motivet alltid skal peke inn i bildet med luft foran seg og ikke bak, nettopp fordi katter er likegyldige dyr som ikke bryr seg om det som skjer rundt de. Han legger med andre ord sine bekymringer bak seg, mens han venter på maten. Nå er jeg spent på hva dere mener om utsnitt, kontrast, eksponering og hele den leksa. Den sjuskete herr Monsemann er aldri langt unna for å stille opp som modell igjen, så det kan hende det kommer et bilde til hvis jeg får gode råd. På forhånd takk. Han fikk forresten en pølsebit før jeg gikk som lønn for modelloppdraget. Han sa seg fornøyd med det og tuslet inn i skogen. edit: La til BK: i emnetittel. Endret 1. januar 2009 av Steffenm Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hadde vært koselig med bilde også Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) edit: Nå har jeg lastet det opp som vedlegg på forumet. Først linket jeg direkte til bildet i Picasa-albumet mitt, men da forsvant det umiddelbart derfra. Si meg gjerne hvorfor, men nå skal det være på plass her i alle fall. Endret 1. januar 2009 av Steffenm Lenke til kommentar
superbat Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Dette bildet passe bra i sort hvit! likte det! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Fint motiv som gjør seg i sort/hvitt. Det eneste jeg ville gjort anderledes, er å ha mer luft foran pus. Det blir ikke riktig når ansiktet til pus er trykket nede i hjørnet. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Bildet er OK det, komposisjonen også. Bortsett fra at jeg har det samme ankepunktet som Tom. Det er akkurat litt for tett beskjæring foran pus. Det er til og med kuttet av noen værhår og nesten tuppen av øret også. Noen millimeter ekstra her hadde gjort seg. Uten dette ankepunktet hadde det vært godkjent fra meg. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Takk for kommentarene. Jeg er helt enig i at det er for lite luft foran pusen. Bildet ble desverre tatt slik det er her, uten noe beskjæring i etterkant. Jeg måtte være ganske rask på avtrekkeren før han flyttet blikket fremover igjen. Som sagt så finner jeg han nok igjen her ute et sted, så flere bilder blir det sikkert. Jeg er fornøyd med fokusen, og jeg synes også det gjorde seg best i sort-hvitt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 edit: Nå har jeg lastet det opp som vedlegg på forumet. Først linket jeg direkte til bildet i Picasa-albumet mitt, men da forsvant det umiddelbart derfra. Si meg gjerne hvorfor, men nå skal det være på plass her i alle fall. Bildet ditt imploderte til en liten prikk, for å siden forsvinne. Det er en ny funksjon som forhindrer REGELBRUDD. Les reglene, for søren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå