AvaloN - TLW Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hei. Tenkte jeg skullehive i 2x viftekontroller for å styre 7 vifter + RAM vifte. Jeg har ikke så ekstremt mye erfaring når det kommer viftekontroller og hva slags vifter yter best, så jeg spørr her (håper noen har peiling) Her er tårnet 4 vifter i dør 1 vifte fremme 1 vifte bak 1 vifte oppe (alle 120x120mm) Trenger 2x viftekontrollere for å styre 8 vifter, så da må vær VK ha plass til 4 vifter (doh) Når det kommer til vifter så går jeg for ytelse fremfor utseendet. (trenger 4 vifter) Endret 1. januar 2009 av AvaloN - TLW Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har du i det hele tatt to ledige Diskettstasjons brønner da? Det trenger du først. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Zalman sin viftestyring er jo bra, har denne selv(5.25"). Men lysene er litt sterke, så hvis toweret står slik at du ser det hele tiden kan det bli litt irriterende. F.eks ved å ha PC'n vedsiden av TV'n. Zalman vifte er jo en helt grei vifte når du skal bruke viftekontroll. Men bare for å lure, hva skal du med 8 vifter? Det virker overdrevent og totalt unødvendig. Kan ikke skjønne annet enn at du ødelegger luftsirkulasjonen i kabinettet ditt. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Ikke med mye overklokkin. Kan fort bli en sauna Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Har du i det hele tatt to ledige Diskettstasjons brønner da? Det trenger du først. har 4 på størrelsen med en cd-rom Men bare for å lure, hva skal du med 8 vifter? Det virker overdrevent og totalt unødvendig. Kan ikke skjønne annet enn at du ødelegger luftsirkulasjonen i kabinettet ditt. pga har plass til det takker for svar også.. får gå igjenom litt ting og se hva det blir til... og jeg handler på komplett. Endret 1. januar 2009 av AvaloN - TLW Lenke til kommentar
brennvin Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kan anbefale Scythe Kaze master viftestyring. 4 kanaler med temperaturmålere. Passer i 5,25" brønn (samme som cd-rom). Til opplysning selger Netshop.no den over 100 kr billigere enn komplett, og ettersom du trenger 2 stk, er det nok litt å spare. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Zalman ZM-MFC1 Plus 6-kanals viftestyring. Alle kanalene har 3pins tilkobling. Endret 4. januar 2009 av Dusken Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Zalman ZM-MFC1 Plus 6-kanals viftestyring. Alle kanalene har 3pins tilkobling. Her er det nok Zalman som er anbefalt selvom du må ha 2 stk for å kunne styre alle 8 viftene. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Zalman ZM-MFC1 Plus 6-kanals viftestyring. Alle kanalene har 3pins tilkobling. Her er det nok Zalman som er anbefalt selvom du må ha 2 stk for å kunne styre alle 8 viftene. Eller koble to av dem til hovedkortet, og styre dem fra program på pc. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvis trådstarter allerede har 8 vifter er det vel strengt talt bare nødvendig med en som styrer 6 og så la de andre to leve sitt eget liv. Føler det blir en god del bortkastede penger når man skal betale for viftestyring for 4 vifter man ikke har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå