Gå til innhold

kanaler via pc/parabol


Anbefalte innlegg

Hei. Det jeg lurer på er om det er muligheter å overføre kanalene vi har på viasat over på pc. Det er slik at på rommet mitt har jeg en pc og xbox koblet på en seperat pcskjerm. Men jeg vel også ha kanaler på denne pcskjermen, og lurer derfor på om det er mulig å få kanalene til pc eller kanskje rett til pcskjermen med en kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er hverken enkelt eller billig.

Det går an å ta videosignal ut av tuneren, men da får du kun se det samme som i stua. Og det er som regel ikke enkelt å vise et videosignal på en PC skjerm.

 

Skal du velge kanaler selv så må du ha egen dekoder, og da trengs et eget abonnement. Og med parabol trenger du også egen kabel fra antennen. Og du får samme problem med videosignalet.

Fullt mulig, men det koster.

Lenke til kommentar

Forsåvidt. Men det med lyden er det minste problemet.

Du tror kanskje at siden det finnes en kabel med plugger som passer så vil du få bilde? Sorry Mac, det vil nok ikke gå.

 

Hvis du kobler PC skjermen til tuneren med en slik kabel så er det svært lite sannsynlig at du får bilde. Og med den trådløse senderen imellom så blir det garantert ingenting.

 

Det lages mange slags kabeloverganger som er beregnet til helt spesiellt utstyr. De vil aldri fungere på vanlig utstyr.

Som jeg sa tidligere, det er som regel ikke enkelt å vise et videosignal på en PC skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...