lobster Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg lager litt musikk nå og da. Her om dagen kom jeg over en låt, den har en så sinnsyk kuul lyd, jeg klarer ikke å plasere hva det er. Kan noen hjelpe meg? Jeg har lagt ut noen sekunder av låta her: http://www.sump.no/lydeksempel.mp3 Det minner meg litt om en synth gitar lyd med chorus, vibrato og ekko på. Har du noen tips for hvilken lyd jeg kan benytte for å komme nærme nok? Trenger såååårt noe alla denne lyden.. Å sample fra låta er uaktuelt... LobSter Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det virker som det beste hadde vært å bruke en synth gitar lyd med chorus, vibrato og ekko på. :smile: Lenke til kommentar
lobster Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Det virker som det beste hadde vært å bruke en synth gitar lyd med chorus, vibrato og ekko på. :smile: haha..... Nei folkens, helt seriøst.... Jeg trenger all hjelp jeg kan få.... Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hey lobster!!!! Hva heter låta? Hørtes veldig kul ut. Vil gjerne få tak i den!! Lenke til kommentar
Bach Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hva slags instrumenter har du tilgang til? Skulle vel holde med en gammel DX7 for å få til en slik lyd. Chorus hørtes ut som var lagt på over hele greia til slutt. Kuttet minnet forresten veldig om Miami Vice. DET var lenge siden det. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Synes det høres veldig ut som et synth/keyboard-lignende instrument Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er enten en synth eller synth gitar. Hører han bruker hjulet til å bende tonen litt, så jeg tror det er en tangent synt. Han har lagt på en multi delay effekt av noe slag, og selvfølgelig chorus. Vet ikke hvem det er, men det høres ut som en blanding av Jarre og Tangerine Dream. Ganske kult. For alt jeg vet kan det også være Pink Floyd.. Hmm tøfft.. tror jeg skal prøve å etterligne den biten i dag. Har ikke peiling på hva slags synth han bruker, men jeg tror ikke det er Roland. Kanskje Korg eller Yamaha? FM muligens, som allerede nevnt. (men det kan like gjerne være en softsynth.. man vet jo aldri) Lenke til kommentar
Jensus Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er noe så enkelt som et piano. Ingen tvil om det synes jeg da... Piano er samplet under litt spesielle forhold for å få den lyden + at det er lagt på ekko, romklang og et cutoff filter som starter i det tangenten slippes... Jeg hører også at det brukes en phaser (14 sek ut i klippet). Sånn høres det iallefall ut for meg... Synd at det var så dårlig kvalitet på klippet. Hadde vært enklere og å definere lyden hvis kvaliteten var god. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg hadde delvis rett da. Piano samples spilt via synth.. Tenkte ikke på det med cutoff filtret og phaser som du nevnte, vokudlak. Er du sikker på det med phaseren? Hva slags musikk driver du med? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er et steel-gitar sample instrument. Det er ikke noen synth, synth gitar, piano eller lignende. Brukt med en software sampler. Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 steal guitar med multi delay/chorus. (kan emuleres vha. kayboard) kayboard til bass (husker ikke hva effekten heter) der er også lakt på en bølge/vann effekt (tydelig rundt 10.sek) og et symbalslag på slutten. det er i alle fall mitt forslag. plager at jeg ikke kom på hva effekten på keyboardet heter. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Her er en søpplelåt jeg mekka en gang... Uansett, her har jeg brukt steel gitar eller clean -eller jazz guitar litt etter hva forskjellige folk/arkiver kaller det. Det er ikke helt likt, men du skjønner greia... http://www.bacteria.no/dump/obi_kill.mp3 Drit i at det låter ræva. Det er ikke mastret, så særlig på datahøytalere kan jeg tenke meg det låter uff. Det som gir effekten er tremolo, echo og at man bruker første pick up. Ihvertfall, se etter clean, steel eller jazz guitar så er det alltid noen som er med tremolo. Sleng på litt echo så er du igang. Sikkert massevis av gratis soundfonts der ute med det. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Lobster, gidder du skrive hva låten heter? Jeg må vite hva slags gruppe det er.. da kan det bli enklere å finne ut hva slags instrument de faktisk bruker der. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg setter fyr på gitarsamlinga mi dersom det der ikke kan gjenskapes med en elektrisk gitar. Den bend-effekten er ikke annet enn hammer-on eller glide. Kan høres ut som en stratocaster. I allefall skulle du komme langt på vei med Flanger, romklang og ekko. Kanskje en tanke vibrato også. Det kan jo være en synt siden det ikke skulle være vanskelig å gjengi syntetisk en såpass triviell melodi. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg skal prøve å lage noe lignende i dag, ble litt forsinket.. er litt opptatt de neste timene og. Kan ikke spille inn med gitar da jeg har solgt preampen, ellers ville jeg prøvd det. Jeg vil prøve å skru til en patch på XV-5050'n så den høres så lik ut som mulig. Det ville vært litt tøft. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Dette er lyden som ble brukt i Seven Cities av Solarstone som har blitt "trademark" lyden dems, og de kommer faktisk fra en Nord Lead. Nord Lead + Nord Rack "Probably our favourite synth- used for many of our 'big'riffs- was also used for that 'guitar' in Seven Cities. keyboard used when we 'jam a groove' together" tatt fra www.solarstone.org.uk [/i] Lenke til kommentar
lobster Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Lobster, gidder du skrive hva låten heter? Jeg må vite hva slags gruppe det er.. da kan det bli enklere å finne ut hva slags instrument de faktisk bruker der. Oi, her var det kommet mange svar. Jeg fikk ikke mail når det kom nye meldinger. Sorry at dette kommer litt sent. CD Tittel: The Very Best Of Euphoria Tittel: DSP - from russia with love Artist: Matt Darey -------------------------- Her er playlista: (vet ikke om det er riktig rekkefølge) 1. The Very Best Of Euphoria - 11 - Matt Darey - DSP - from russia with love.mp3.sfap0 2. Matt Darey - Ian Van Dahl - Will I (2:22) 3. Matt Darey - Roger Sanchez - Another Chance (2:48) 4. Matt Darey - DJ Jean - The Launch (3:07) 5. Matt Darey - Agnelli & Nelson - Hudson Street (3:14) 6. Matt Darey - WaterGate - Heart of Asia (3:14) 7. Matt Darey - ATM - 9pm (3:25) 8. Matt Darey - Angelic - It's my turn (3:30) 9. Matt Darey - Public Domain - Operation Blade (3:32) 10. Matt Darey - Kosheen - Hide U (3:34) 11. Matt Darey - Binary Finary - 1998 (3:42) 12. Matt Darey - Zombie Nation - Kernkraft 400 (3:43) 13. Matt Darey - Darude - Sandstorm (3:44) 14. Matt Darey - Alice Deejay - Better off alone (3:44) 15. Matt Darey - Rui da Silva - Touch Me (3:45) 16. Matt Darey - Chicane - saltwater (3:47) 17. Matt Darey - Fragma - Toca's Miracle (3:52) 18. Matt Darey - DSP - from russia with love (3:57) 19. Matt Darey - William Orbit - Barbers Adagio for Strings (4:08) 20. Matt Darey - Three Drives - Greece 2000 (4:09) 21. Matt Darey - Chicane - dont give it up (4:11) 22. Matt Darey - Planet Perfecto - Bullet in the gun 2000 (4:11) 23. Matt Darey - DJ Sakin & Friends - Protect your mind (4:12) 24. Matt Darey - Sister Bliss - Sister sister (4:18) 25. Matt Darey - Mike Koglin - The Silence (4:25) 26. Matt Darey - Ian Van Dahl - Castles in the Sky (4:25) 27. Matt Darey - DB Boulevard - Point of Dub (4:31) 28. Matt Darey - Jurgen Vries - The Theme (4:31) 29. Matt Darey - Push - Strange World (4:39) 30. Matt Darey - 110 - Rapture (4:39) 31. Matt Darey - Faithless - We come 1 (4:41) 32. Matt Darey - Storm - Time to Burn (5:12) 33. Matt Darey - DJ Tiesto - Suburban Train (5:19) 34. Matt Darey - PPK - ResuRection (5:50) 35. Matt Darey - Delerium feat. Sarah Mclachlan - Silence (6:25) 36. Matt Darey - Robert Miles - Children (7:11) 37. Matt Darey - Faithless - Insomnia (8:01) 38. The Very Best Of Euphoria - 11 - Matt Darey - DSP - from russia with love.mp3 (174:28) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå