Dunsay Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg hjelper for tiden en kamerat av meg med å sette sammen en PC som primært skal brukes til musikkproduksjon. Kriterier: 1. Budsjett - Ca. 15 000, kan gå et par tusen over dersom argumentene er gode. 2. Lydkort/lydmodul - Må ha minst én XLR-inngang for mikrofoner og én 6,3mm TRS-inngang for gitar/bass. Kan godt ha flere av begge typer, så lenge prisen er overkommelig. 3. CPU, RAM, GPU - Maskinen skal kjøre WinVista og helst kunne brukes til spilling av både nyere og litt eldre spill. Bruker Fallout 3 som ytelsesreferanse, maskinen bør helst kunne dra dette relativt greit. Vi er veldig sikre på lydmodulen vi har valgt, litt mer usikre på resten. CPU-valget er begrunnet med "B4B"(Bang4Bucks). Åpen for bedre forslag. Hovedkort er jeg ikke oppdatert på om dagen, men fant et jeg selv syntes så brukbart ut. GPU: ikke SLI/CF, B4B. Ellers ingen andre kriterier for grafikk enn nevnt i punkt 3. Her er handlelisten vår sålangt, kommentarer og forslag mottas med stor takk! http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pib...cJYJcS3KseEswBw Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 venter noen uker kommer AMD med ny CPU så vil være god del bedre til spill Eller ser bra ut Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 venter noen uker kommer AMD med ny CPU så vil være god del bedre til spill Spørs om ikke budsjettet rakner helt da, vi er jo allerede litt i overkant av hva vi egentlig burde ha endt opp på Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2010 Oppdatering, litt på etterskudd: Prosjektet er ferdig! Maskinen ble ferdigstilt like før jul, de endelige delene står på den oppdaterte handlelista. Kommentarer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå