Gå til innhold

(LØST) Touch låser seg (fryser), slår seg av og nekter å starte på nytt

Finholt

Anbefalte innlegg

Løst:

Hva som var feil har jeg ikke fått vite, men det er visstnok skiftet mainboard i den..

Original Post:

Hadde en case for snart to mnd siden, med at trykkskjermen ikke fungerte. Det løste seg selv etter en tid uten at jeg gjorde noe spesielt annet enn å vente. Vet ikke om det er relevant for denne saken, tror ikke det, men da er det nevnt.

Dette begynte ca ei uke før julaften. Jeg dreiv og skreiv sms på touchen min da den bare låste seg, ingen knapper funka, heller ikke på/av knappen. Lot den ligge, intet skjedde så tok til slutt ut batteriet. Venta litt med å sette det inn igjen, men den ville ikke starte på nytt, ikek noe skjedde. Brukte reservemobilen over den helga, og tenkte å ta kontakt med de som solgte den da. Prøvde den igjen før jeg ringte, og da fungerte den som normalt, så lot være å ring.

Nå i ettertid har dette skjedd hyppigere, ofte mens den bare ligger i lomma eller på bordet med skjermen av (som vanlig) så låser den seg. Får ikke skrudd på skjermen, akkurat som om alt er deaktivert. Det hender dog at det grønne lyset blinker (indikerer kontakt med nettet), men likevel ender det med at jeg må ta ut batteriet og prøve å starte den på nytt. Hendt flere ganger i det siste at den fryser mens jeg driver med den, enten det er å skrive sms eller se på bilder. Ofte slår den seg av av seg selv også uten at jeg tar ut batteriet.

Når jeg så skal prøve å restarte er det som regel ikke noe som skjer. En del av gangene kommer den bare til "smat mobility"-skjermen (altså den første) før den slår seg av. Noen færre ganger kommer den til skjermen med htc-logoen, noen enda færre ganger til "windows mobile"-skjermen også hender det at den for starta helt. Men da og hender det seg at det bare går noen sekunder før den låser seg og slår seg av igjen.

Noen ganger som jeg prøvd å starte på nytt kom "smart mobility"-skjermen med grønn tekst (vanligvis hvit), noen grønne piksler kommer øverst i skjermen, og siden går det over i horisontale linjer som til slutt ender med en hvit skjerm, også skjer det ikke mer. Mulig dette er en indikasjon på noe, men jeg aner ikke.

Skal uansett ringe selgerbedriften, dog ikke før om ei ukes tid siden asken med kvittering ligger på hybelen, men er det noen her som har vært borti dette eller noe lignende før, som kanskje vet eller har en pekepinn om hva som er feil?

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger av hvilken Htc Touch telefon du har. På pro holder du volum ned + enter (midten på Dpad), trykker inn reset knappen, slipper reset mens du ennå holder volum ned + enter.

Hvis du Google på "Hard reset + mobilen betegnelsen din" får du opp hvordan du gjør det for din mobil.

Lenke til kommentar

Har vanlig Touch, fant framgangsmåten her.

Jobber med saken, må bare vente på at den vil slå seg på igjen.

Telefonen har vært avslått de siste to dagene, da med fullt batteri. Da jeg starta den var det tomt, så rakk ikke trykke før den slo seg av igjen. Og nå vil den selvsagt ikke på. Virker som den lader (batteriet blir varmt), men ladelampa lyser ikke. Kommer tilbake seinere når jeg får start på den.

Syns for øvrig det var høyt strømforbruk i avslått tilstand..

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Fikk tatt hard reset i går, og det så ut til å funke. Telefonen ble t.o.m. merkbart tjappere. Men den var utrolig kranglete med å få kontakt med nettet, men tipper simkortet har skyld i det, veksle mellom OneCall/Telenor.

Men så har det bare begynt igjen, den fortsetter å slå seg av og er kranglete å få slått på igjen. Den har begynt å sluke strøm. Da jeg la meg i går (00:00) var batterinivået på 90%. Etter 8 timer hadde den slått seg av, og da jeg fikk den på igjen var nivået på 12%. Da har den vært stand-by med skjermen av hele tida med unntak da alarmen gikk i dag tidlig. Det kan da ikke være normalt?

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...