Sultana007 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hei Godt nytt år til alle sammen ! Idag så ville ikke bilen starte måtte rulle den nedoverbakke for å starte bilen, Måtte rulle den ca 200-300 m hva var grunnen til det ?? er det på tide å bytte batteriet eller ? Søkte rundt google ,men fant ikke noe svar :/ Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Diesel? Dro startern motoren rundt? Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Bensin nei, starten dro ikke motoren prøvde startkabler også funka ikke måtte trille den nedover .. :/ edit: Pleier å ha bilen i garasj.. Idag så hadde jeg bilen ute i ca 30 min så døde bilen edit2: Lurer bare på hvorfor det skjedde slik at jeg ikke møter det problemet igjen i det kalde været :/ Endret 1. januar 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Mitsubhishi Carisma 98 GL 1,6 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Var det HELT dødt? Ikke noe som skjedde da du vrei på tenninga? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Er det helt dødt enda? I såfall ville jeg sjekke startmotor og kabler til startmotor. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Når jeg vrei tenninga så lyste nærlys'e, og bremselyse , ikke noe annet enn det .. :/ Fant ut da at det ikke var batteiet som er død siden jeg har lys og hele pakka men, motoren ville ikke starte .. Også hadde jeg en sånn oljekanne lampe som lyste også .. lurer på hva det kan være er det på tidet å skifte motorolje ? Nei, det ikke død nå, fikk starta den når jeg trillet den nedoverbakke men, hva var problemet ?? Endret 1. januar 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Batteriet ditt kan være flatt selv om lampene lyser. Bilen trenger rimelig mye mer strøm for å dra igang, enn å gløde noen pærer. Når man vrir om første hakket på tenninga, så skal alle lampene lyse. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Sier det "klikk" når du vrir om tenningen helt rundt? Blir lysene i bilen svakere? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Nvm. Endret 1. januar 2009 av Henrikenn Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) ja , det sier "klikk" når jeg vrir om tenningen helt rundt .. nei, lysene ble ikke svakere Endret 1. januar 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Sikker på at lysene ikke blir svakere? ... Høres ut som du har for lite strøm. Men, bilen ble ikke enklere å starte etter at den hadde kjørt en tur? Da tror jeg du må bytte batteri. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hvis du hører et klikk "starterinnslaget"når du vrir nøkkelen helt rundt og lysene ikke blir svakere men alle lampene i instrumentpanelet forsvinner,så tyder det på at startmotoren ikke virker lengere. Har du opplevd før at du må flere ganger vri på nøkkelen før du får startet ? Hvis du har brukt og ha bilen i en oppvarmet garage så kan det være en form for kondens i startmotoren. For og eventuelt eliminere startmotorfeil kan du få en til og banke/hamre på startmotoren mens du har nøkkelen helt til høyre sån som du normalt gjør for og starte bilen,hvis den starter da så er det på tide og bytte/overhale startmotoren. Når du har fått opp turtallet på motoren så slokker ladelampen,og du får oljetrykk så oljelampa slokker. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Det har bare skjedd en gang og dt var igår at bilen ikke startet som den skulle Og igår hadde jeg bilen ute ..når bilen ikke ville starte opp .. Tror også at det er på tidet å skifte batteriet Endret 1. januar 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Mål batterispenninga. Liten vits å bruke penger på et nytt batteri dersom feilen ligger et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå