TheCatIsALie Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Når jeg starter pcen, stopper det.. trenger mus og tastatur.. hvordan kan jeg få den til å virke UTEN det? Trenger mus+tastatur til noe annet.. gidder ikke kjøpe nytt. Lenke til kommentar
Mort83 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Når jeg starter pcen, stopper det.. trenger mus og tastatur.. hvordan kan jeg få den til å virke UTEN det? Trenger mus+tastatur til noe annet.. gidder ikke kjøpe nytt. du må koble ut skjermen og sette den i kaldt vann i et døgn. Samtidig må du fylle kabinettet med potetmos. Det pleier å virke. Da kan du bruke pcen til hva du vil uten mus og tastatur. Den finner frem selv. Lykke til! Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Kan noen som ikke er drita etter feiringa svare? 1 Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 uhm er det usb-tastatur/mus eller ps2(standard rund kontakt) ? er det usb kan man prøve å bruke andre porter i tilfelle. var noe begrensed info å gå på. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hvis du er ute etter at maskinen skal starte opp uten at den stopper med feilmelding om at mus/tastatur mangler kan du i BIOS slå av denne sjekken. Bruke maskinen uten tastatur/mus? Da må i det minste maskinen være tilkoblet nettverket slik at du kan styre den fra en annen maskin MED tastatur/mus vha. f.eks. programmet TeamViewer. Var det noe sånt du lurte på eller er jeg på jordet? Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ler...tanken slog meg att for å komme seg inn i bios trenger man fungerende tastatur i utgangspunktet så jeg hoppet over det rådet Seriøst dog, hvis tastatur funker så er det gjerne noe lys et sted på det, kan være greit å teste med et annet gammelt tastatur bare for å utelukke att det ikke tatt kvelden, det er da selvsagt avhengig av modell å sånn. 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Forstod det slik at han har tastatur/mus som funker men ønsket å bruke dette til en annen maskin. Han må imidlertid koble det til denne maskinen for ev. å få endret i BIOS ja Endret 2. januar 2009 av trn100 Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for fine svar. Tror jeg skal få det til. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 I mange BIOS-menyer finnes det valg som heter "Halt On" og da kan man velge mellom f.eks. "All errors", "Keyboard Error" og "No errors" etc. Sett den til å ignorere keyboard-feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå