Andylfc Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 har fått tak i en stasjonær pc som skal ta over for min bærbare. Jeg vil gjerne ha samme os og alt annet som ligger på maskina flytta over til den nye, mail, porr, mp3 osv. Med tanke på drivere o.l. så kan jeg bare boote fra xp-cd'n og bruke repareringsgreiene der? eller? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du burde bruke norton ghost .. den tar en exact kopi av disken din .. det funker glimrende ... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du kan ikke klone din gamle bærbare inn på en ny stasjonær. Drivere, chipset, alt maskinvaremessig er ulikt. Bruk heller en kryssa kabel og kopier over nett. Det er jo bare filene du vil ha. OS'et får du IKKE inn på din nye PC. Garantert blåskjerm Grande! Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 1. Rydd den bærbare, slik at du ikke kopierer søppel 2. Kjør Microsoft's System Preparation Tool (SysPrep) (fjerner maskinspesifikke ting) 3. Ta et image med f.eks ghost 4. Installer imaget på den stasjonære En stund siden jeg gjorde dette, mulig du må ha CD'en med operativsystemet klar. Drivere bør du i alle fall laste ned på forhånd slik at du har de på samme imaget og bare kan installere de. Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 XP kommer til å tilte totalt hvis du tester det der... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Gjør det, og avgi rapport til oss... Nei, seriøst. Installer XP på gamlemåten, og kopier over all dritten via nettverk. MYE bedre. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Enig med mannen over. Nytter IKKE å kopiere image fra en bærbar til stasjonær! Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/usi...ntroduction.asp Symantec har sikkert noen guider som kan hjlepe deg også. Imaging er velprøvd og meget utbredt. Eller du kan vie en dag eller to til å reinstallere all software og tweake alt slik du hadde det før, slik enkelte her foretrekker. Stort å tape er det jo uansett ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå