formann Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg sitter med 2stk 1GB OCZ Spec ops PC-6400 4-4-4-12 og 2stk 1GB Corsair XMS2-6400 CL5. Disse har jeg prøvd på et MSI P43 Neo3-FR, men kortet nekter å boote med alle fire montert. Uansett vDimm og timings nekter det forbanna møkkakortet å boote. Jeg har alt funnet ut at det var toskete å kjøpe dette kortet, for P43 er mer eller mindre begrenset til 415Mhz FSB. Men at det ikke skal takle 4stk RAM-brikker som følger JEDEC-standard begynner å irritere meg kraftig. For å være litt medgjørlig prøvde jeg å dytte FSB ned til 333Mhz, men det hjalp fortsatt ikke, uansett timings og vDimm. Noen som har erfaring med dette kortet og 4stk RAM-brikker.? Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jeg håper virkelig ikke at noen leser i denne seksjonen, for maken til elendig tilbakemelding har jeg aldri sett. Jeg skal sette penger på at jeg hadde fått mer respons på Dinside eller tom. kvinneforumet. En ting er å henrette overklokking.no for å slå det sammen med hviiner.no, men dette er jo helt latterlig. Hva har skjedd? Har ledelsen i hw.no lykkes i å mer eller mindre drepe diskusjonene rundt overklokking? Eller i det minste få en slutt på trådene som omhandlet skikkelig overklokking. Nå om dagen finner jeg bare aktivitet i noen ytterst få tråder, og de omhandler PH2, GTX295 eller Core i7. Jeg gjorde et søk på NiBiTor, og hva slags treff fikk jeg? (sjekk selv) Ikke helt up-to-date, for å si det rett ut. Når litt uskyldig og banalt enkel BIOS-editering ikke lenger blir gjort, hvor dårlig står det da til? Finnes det ikke lenger sjeler her inne som er villige til å ofre et skjermkort eller tre, for å pushe grensene? Endret 8. februar 2009 av formann Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ganske overrasket jeg også at det ikke er noen som har svart, selv om jeg ahr fått svar hver gang jeg ahr lagt ut noe her på diskusjon.no Men jeg ser jo at det er over 200 stykekr som har vært her, er jo ikke sikkert at noen av dem vet svaret på problemet ditt, sånn som meg... ;/ Men jeg ønsker deg uansett lykke til Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Ganske overrasket jeg også at det ikke er noen som har svart, selv om jeg ahr fått svar hver gang jeg ahr lagt ut noe her på diskusjon.noMen jeg ser jo at det er over 200 stykekr som har vært her, er jo ikke sikkert at noen av dem vet svaret på problemet ditt, sånn som meg... ;/ Men jeg ønsker deg uansett lykke til Det er nok denne seksjonen som ikke blir brukt. Virker som det meste blir skrevet rett under Forum > Data > Overklokking Burde vært gjort litt moderering for å flytte tråder dit de hører hjemme. Når det gjelder problemet med minnebrikkene på MSI-kortet mitt så har det løst seg. Ved å plassere Corsair-brikkene i slot 1+2 og OCZ i 3+4. Alle andre kombinasjoner feiler grovt. Eneste forklaringen jeg har er at BIOS kun leser av SPD på brikken i slot 1, og at de stramme timingene man finner i SPD på OCZ laget krøll. Nå har jeg riktignok prøvd å sette alle timings manuelt, men det hjalp lite. Alltid noe å henge fingrene i når man leker med data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå