BerntBerntsen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Hei igjen. JEg er ikke data ekspert og er sikkert den mest "ukompetente" i denne diskusjonen. Å bygge en pc for meg er som å sette sammen en rakket fra NASA. Jeg kommer ikke til å skjønne en dritt! Hvis det er noen her som kan sette sammen en handlevogn med: skjerm tastatur og mus og resten man trenger for å bygge sammen en pc (pcen må så klart være en spill pc med bra grafikk og VELDIG LITE HAKKI NG MENS JEG SPILLER!)kunne også tenke meg mye ram og litt kraft i prosessoren.... PS: hvem kan da bygge denne for meg? komplett.no eller? Takker Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hei. Det er ikke værre enn å bruke noen venner eller at du kan få hjelp av forumet til å sette sammen pc`en. Bruke bilder for å vise.. Det er ikke så vanskelig som du tror. Det har heller med usikkerhet å gjøre.. Det er ganske ukomplisert å sette sammen da det er bygget opp slik at alle koponentene kun kan settes inn på en måte.. Vist du ikke bor for langt unna, kan sikker noen herfra hjelpe.. Endret 1. januar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Alu Tech har rett. De fleste komponentene har en såkalt "nøkkel" som gjør at de bare passer en vei. F. Eks RAM'en har et lite hakk på midten (ikke heeelt) på midten slik at du simpelthen ikke vil få den på plass motsatt vei. Det som KAN være litt vannskelig er alt det småjabbet om rekkefølge, hvordan du gjør det og det, første boot osv... Lenke til kommentar
BerntBerntsen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Nei...det går ikke, må spørre komplett.no eller no om de kan det, hvisjeg kjøper delene derfra....kan noen sette sammen en handlevogn som innholder alle deler for en spill pc? erik Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Hvorfor ikke bare kjøpe denne : http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 den har med skjerm. Med denne kommer du garantert ikke til å ha noen problemer med å spille Wow eller bruke internet. Ettersom du ikke har mye erfaring med bygging av pc vil jeg helt klart anbefale deg å kjøpe en ferdigbygd pc, da får du garanti på hele pcen fra leverandøren (f.eks komplett) og det er garantert at alle delene passer sammen. Spar deg for mye bryderi og trøbbel og kjøp en ferdig pc. Alternativt kan du kjøpe pcen du selv nevner i første post og en 22" skjerm i tillegg. Lenke til kommentar
BerntBerntsen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Men har den nok kraft til andre oppgaver? Dataen du linket altså... Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Men har den nok kraft til andre oppgaver? Dataen du linket altså... Hvilke andre oppgaver da? Den jeg linket til er grei nok til det aller meste, men hvis du driver med mye redigering av film, bilder osv. på høyt nivå kan du sikkert finne noen deler som er bedre. Min mening er at pcen en jeg linket til ett bra tilbud på en god pc som kan brukes til det aller meste, at den inkluderer en skjerm på 24" er også veldig bra. Endret 1. januar 2009 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
BerntBerntsen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Men har den nok kraft til andre oppgaver? Dataen du linket altså... Hvilke andre oppgaver da? Den jeg linket til er grei nok til det aller meste, men hvis du driver med mye redigering av film, bilder osv. på høyt nivå kan du sikkert finne noen deler som er bedre. Min mening er at pcen en jeg linket til ett bra tilbud på en god pc som kan brukes til det aller meste, at den inkluderer en skjerm på 24" er også veldig bra. Hva synes du om denne da? http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=106517 Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Skulle akkurat til å foreslå MinSide.no PC'en! Lenke til kommentar
BerntBerntsen Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 HAr denne pcen kraft i prossesoren? Er den bra til å spille på Wow med full grafikk på? Lager den mye lyd? Har den noen dårlige sider slik at jeg må bytte ut noen deler (det går an på hvis man trykker på den konfig knappen trur jeg )? HAr den trådløs net? Kan noen svare på disse spørmålene? Det hadde vært supert:D!!! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 HAr denne pcen kraft i prossesoren? Er den bra til å spille på Wow med full grafikk på? Lager den mye lyd? Har den noen dårlige sider slik at jeg må bytte ut noen deler (det går an på hvis man trykker på den konfig knappen trur jeg )? HAr den trådløs net? Kan noen svare på disse spørmålene? Det hadde vært supert:D!!! Dette er en bedre pc ja. Det eneste du må gjøre i tillegg til den ferdige konfigen er å legge til Trådløst nettverkskort (d-link eller Netgear). Jeg ville også ha byttet til Vista Home Premium 64 bit, dette utnytter alt minnet og er ett veldig stabilt operativsystem. Glimrende pc som vil kunne kjøre Wow på full grafikk Lenke til kommentar
BerntBerntsen Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 HAr denne pcen kraft i prossesoren? Er den bra til å spille på Wow med full grafikk på? Lager den mye lyd? Har den noen dårlige sider slik at jeg må bytte ut noen deler (det går an på hvis man trykker på den konfig knappen trur jeg )? HAr den trådløs net? Kan noen svare på disse spørmålene? Det hadde vært supert:D!!! Dette er en bedre pc ja. Det eneste du må gjøre i tillegg til den ferdige konfigen er å legge til Trådløst nettverkskort (d-link eller Netgear). Jeg ville også ha byttet til Vista Home Premium 64 bit, dette utnytter alt minnet og er ett veldig stabilt operativsystem. Glimrende pc som vil kunne kjøre Wow på full grafikk Men om jeg da velger d-link nettet, vil det funke som en laptop når jeg skrur på nettet (lism når jeg har lyst til å koble meg til), er det samme måte det gjøres på? Men hvor mange ram har den her? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 HAr denne pcen kraft i prossesoren? Er den bra til å spille på Wow med full grafikk på? Lager den mye lyd? Har den noen dårlige sider slik at jeg må bytte ut noen deler (det går an på hvis man trykker på den konfig knappen trur jeg )? HAr den trådløs net? Kan noen svare på disse spørmålene? Det hadde vært supert:D!!! Dette er en bedre pc ja. Det eneste du må gjøre i tillegg til den ferdige konfigen er å legge til Trådløst nettverkskort (d-link eller Netgear). Jeg ville også ha byttet til Vista Home Premium 64 bit, dette utnytter alt minnet og er ett veldig stabilt operativsystem. Glimrende pc som vil kunne kjøre Wow på full grafikk Men om jeg da velger d-link nettet, vil det funke som en laptop når jeg skrur på nettet (lism når jeg har lyst til å koble meg til), er det samme måte det gjøres på? Men hvor mange ram har den her? Den vil koble seg på nett automatisk ja, på samme måte som en laptop. Den har 4GB ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå