Gå til innhold

Er det noen som kan anbefale en skjerm for meg, windows vista compatible

BerntBerntsen

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer et kjøp av stasjonær pc, kikket på Komplett gamer- wrath of the lich king fra komplett.no link: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10384 men den kommer ikke med skjerm og er litt usikker på det med strømforsyningen. Det står: Corsair Powersupply 550W Bulk, black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI. Betyr det at jeg må ha 550W for at pcen skal funke?

Håper jeg får tilbake info om skjerm og strømforsyningen..... TAkker

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Erik og velkommen til forumet + godt nytt år !

Så ut som en skikkelig fin pakke du hadde funnet der på komplett. Strøm forsyningen (PSU) er inkludert og installert i maskinen, den går på vanlig strøm som du har i veggen. At den står listet på 550W bety at det er hva den klarer å yte til de komponentene du har i maskinen, 550W er kanskje litt på grensen til hva du trenger med tanke på om du velger å sette i nye og bedre komponenter etter som tiden går (Oppgraderinger), om du ser litt på tester og andre skjermkort for eksempel kan det stå listet hvor mange W det bruker så det går å regne ut hvilken PSU W du trenger i ett visst opsett siden alle komponentene bruker så og så mye W.

Skjerm : Skjermkortet ditt står listet med en ganske høy oppløsning 2560 x 1600. Så å finne en skjerm som også kan gi deg den, eller oppimot den, oppløsningen kan jo være en ide. Har du noen tanker om hvor stor og hvor mye penger du vil legge i den?

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Takk for fint svar!!!!

Er det nødvendig å bytte ut til noe annet (slik som grafikkort eller no) funker den ikke bra uten oppgradering. Funker Wow fint på den dataen og er internetten rsk da, kan jeg ha mange programmer åpne på likt?

Maks 5000 kr...skjermen trenger ikke være drit bra, bare jeg ser hva jeg driver med er vel det greit men litt bra må den være (for wow og sånt)....

Godt nyttår:D

Erik

Lenke til kommentar

Tja.. jeg synes 22" er stort nok, men jeg har tenkt litt på en 24 også. Jeg sitter omtrent en armlengde fra skjermen når jeg spiller, men sender film og sånt fra maskinen til TV'en. Slev er jeg utrolig fornøyd med Samsung og sverger til det, jeg har en 226BW og det er en modell som begynner å trekke på årene kanskje, men jeg vet ikke om noen som har pratet vondt om den. Det er kommet noen nye versjoner av den også 226CW bl.a. og noen som støtter høyere oppløsning. Disse koster rundt 2 000 kr og jeg var så fornøyd med Samsung at jeg kjøpte en TV av samme merke.

Gjorde ett lite søk på Samsung her

Desverre har disse skjermene laver oppløsning enn hva skjermkortet ditt har, så jeg ville kanskje ventet til noen med samme skjermkort anbefaler noe til deg :)

Etter 2-3år er oppgradering mer aktuellt.. alt dette spørs på dine egene krav. Er det og kommer til å være : WoW og rask nok internett + surfing så kan du gå for en mye billigere pakke, siden WoW er ett gammelt spill og ikke er noe særlig utfordring for en ny maskin. Da kan du nok spare 5000 kr og alikevel spille WoW og legge de pengene på feks skjerm. Internet hastigheten bestemmes jo mer fra hvilken leverandør av internet du velger, vet ikke helt hvor lav ping til server du foretrekker, med 6 MB hastighet får du vel til 140 kr mnd hos enkelte og det burde holde på en MMO :) Skal du laste ned mye ting og spille FPS spill vi du nok trenge mer kraft fra maskinen og en større innlinje på internet. Selv har jeg 17MB linje og den maskinen som står i signaturen der.. den er 1 år gammel nå.

Bruke flere programmer samtidig altså multitasking.. Selv har jeg ett system med 4GB ram og kjører på Vista 64 og firekjerner's prossesor så jeg har ikke noe problem med multitasking. Jeg valgte Vista 64 for å kunne bruke mer ressurser og bl.a utnytte mer minne(RAM). Vista 32 vil bare utnytte noe sånt som 2,7 GB og der stopper det liksom. Litt utifra bruksmønstret ditt er det kanskje smart å sette opp noe som passer. Er det vanlige oppgaver du leter etter som feks WoW og alt tabbe til en browser eller tenker du på å photoshoppe, rendre bilder og se film samtidig ? Ettersom siste alternativ er mer krevende vil det også kreve mer kraft og ikke minst minne(RAM) og hastighet.

Edit : La til mer informasjon og link

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Er det mulig om noen anbefaler noen gaming pcer? til ca 6000-10000 kr, helst med skjerm men det er ikke så viktig...men er den dataen jeg linker: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10274 bra generelt ? (har den bra prosessor, grafikkort, rask generel etc...er den det)???

Gjentar meg ofte men vanskelig og få kjøpt en bra pc.

Det står forresten at: Skjermkort - OBS! Radeon 4850/70 krever minst 400W power

hva skal det bety?????

Endret av BerntBerntsen
Lenke til kommentar
  Sitat
Det står forresten at: Skjermkort - OBS! Radeon 4850/70 krever minst 400W power

Har du en PSU på 550 så betyr det at du har 150W igjen til resten av maskinen

Enig.. selv brukte jeg 2 mnd her inne før jeg kjøpte deler og satt sammen min egen. Skal du ha konkret hjelp til det foreslår jeg at du lager en ny tråd i "hjelp til kjøp og salg av PC" subforumet og er veldig konret på hvor mye du kan bruke og akuratt hva du skal bruke den til.

Edit : Oppdaterte siste post btw

Endret av Cri
Lenke til kommentar
  Cri skrev:
Tja.. jeg synes 22" er stort nok, men jeg har tenkt litt på en 24 også. Jeg sitter omtrent en armlengde fra skjermen når jeg spiller, men sender film og sånt fra maskinen til TV'en. Slev er jeg utrolig fornøyd med Samsung og sverger til det, jeg har en 226BW og det er en modell som begynner å trekke på årene kanskje, men jeg vet ikke om noen som har pratet vondt om den. Det er kommet noen nye versjoner av den også 226CW bl.a. og noen som støtter høyere oppløsning. Disse koster rundt 2 000 kr og jeg var så fornøyd med Samsung at jeg kjøpte en TV av samme merke.

Gjorde ett lite søk på Samsung her

Desverre har disse skjermene laver oppløsning enn hva skjermkortet ditt har, så jeg ville kanskje ventet til noen med samme skjermkort anbefaler noe til deg :)

Etter 2-3år er oppgradering mer aktuellt.. alt dette spørs på dine egene krav. Er det og kommer til å være : WoW og rask nok internett + surfing så kan du gå for en mye billigere pakke, siden WoW er ett gammelt spill og ikke er noe særlig utfordring for en ny maskin. Da kan du nok spare 5000 kr og alikevel spille WoW og legge de pengene på feks skjerm. Internet hastigheten bestemmes jo mer fra hvilken leverandør av internet du velger, vet ikke helt hvor lav ping til server du foretrekker, med 6 MB hastighet får du vel til 140 kr mnd hos enkelte og det burde holde på en MMO :) Skal du laste ned mye ting og spille FPS spill vi du nok trenge mer kraft fra maskinen og en større innlinje på internet. Selv har jeg 17MB linje og den maskinen som står i signaturen der.. den er 1 år gammel nå.

Bruke flere programmer samtidig altså multitasking.. Selv har jeg ett system med 4GB ram og kjører på Vista 64 og firekjerner's prossesor så jeg har ikke noe problem med multitasking. Jeg valgte Vista 64 for å kunne bruke mer ressurser og bl.a utnytte mer minne(RAM). Vista 32 vil bare utnytte noe sånt som 2,7 GB og der stopper det liksom. Litt utifra bruksmønstret ditt er det kanskje smart å sette opp noe som passer. Er det vanlige oppgaver du leter etter som feks WoW og alt tabbe til en browser eller tenker du på å photoshoppe, rendre bilder og se film samtidig ? Ettersom siste alternativ er mer krevende vil det også kreve mer kraft og ikke minst minne(RAM) og hastighet.

Edit : La til mer informasjon og link

Jeg trenger bare å kjøre lism wow og en eler to internetter samtiddig.....trur jeg da, det er det jeg driver med som er lism hardest for pc'en. Men hvis du kikker på denne linken kan du da anbefale en av dem, ikke for dyrt da :p : http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306

Lenke til kommentar

"Har du en PSU på 550 så betyr det at du har 150W igjen til resten av maskinen"

Skjønte ikke helt dette :S sorry...

Vil skjermkortet funke uansett om jeg plugger pc'en i veggen? Er det noe spesielt jeg må gjøre for at dataen/skjermkortet skal funke eller kan jeg sille med en gang uten problemer????

Lenke til kommentar
  Cri skrev:
Til enkle spil som WoW og sørfing... den billigste

Til litt mer krevende spill AoC, CoD4, Crysis.. Den til 10 lapper

Edit: Var jo en til 10 lapper inkl skjerm.. den er jo grei.

Annen tråd til 10K merket

Den med skjerm er den lism drit bra, bra, eller middels? vet ikke hva du synes en bra pc er så det er litt vanskelig... hvis den har mye kraft og er rask og funker bra til spill trur jeg det blir den, hvis ikke noen andre kommer med no mer info, er det lurt?

Lenke til kommentar

Hei.

Det virker som at du skal ha en hel maskin..

Hvorfor ikke bygge en selv, da lærer du mye mer og får akkurat de delene som du ønsker.

Da kan du kjøpe deler etter bruk og oppgradere som du vil.

Disse ferdigbygde har ofte noen dårlige deler som du alikevel kommer til å røske ut ganske raskt. Programvaren og hardwaren er spesialisert til kun den maskinen og man må gå til samme butikken hele tiden for oppgradering.

URGH :cry:

Lenke til kommentar

Bygging høres spennende ut, selv har jeg kunnskapen nok til å gjøre det selv, men ikke penga :roll:

Nå har du jo denne herlige siden her stappfult av kompetente folk som renner over av kunnskap. Desverre er det jo en gang sånn at det lusker såkalte "forumtroll" rundt her, blant annet de som renner over av kunnskap. De har simpelthen aldri hørt om ordet budsjett og skal du be om hjelp her må du regne med å bli skutt med saltbørse! Så fort du har lagt frem dine forslag til en enkel, grei, og billig PC kommer trolla: "Jeg ville lagt til 5K og fått et 4870x2 kort! Og forresten: det minne der suger, legg til 500KR til så får du et som er mye bedre og med 200 Mhz mer i FSB"

Årh! Gud jeg blir irritert når jeg leser disse innleggene! Trådstarter sier klart i fra at han kommer til å bruke denne pc'en til WoW og andre små oppgaver. Hvorfor skal dere troll (ingen her så slapp av :p) da komme å sette opp deres egne som om han skulle kjørt Far Cry 2, Crysis (WH), CoD: World at War osv? Det er meningsløst når man ikke har behov for slike Quad Core monstre! De fleste av gamer-trollene er også det vi her kaller "grafikkhorer". De setter grafikken høyere enn noe annet! Spiller ingen rolle om historien eller måten du spiller på, bare det er god grafikk.

Når dette er sagt skal jeg jo også si det at det er ikke alle som er slik. Mange er hyggelige, gir deg gode tips som ikke koster en krone mer og som vet hva forbrukeren har behov for i det tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...