Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Funker det med skjult antenne?

kremt

Anbefalte innlegg

Driver og pusler litt med bilstereo om dagen. I min bil var det orginalt antenne på forskjermen, men denne har jeg fjernet. Antenne utvendig ser jeg egentlig ikke på som et alternativ. Det jeg tenkte å gjøre for å få radiosignal igjen, var å handle inn en sånn antenne fra Biltema: http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=78590

Tanken var at jeg kunne plassere denne enten i hanskerommet eller inne i A-stolpen bak dekslet. Vil dette gjøre nytten, eller er det bortkastet å forsøke noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm tror det skal funke ja. Så lenge taket elns ikke skjermer for antenne signala.. På audien min er antenna gjemt en elr anna plass, har ikke peiling på hvor, men det er orginalt da. Men får inn radio som bare F..

Topp at noen svarte, takk skal du ha :) Tenkte ikke dette var så vanlig.

Men da skal jeg hvertfall prøve dette, så ser man åssen det går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Noen nye biler har antennen innebygget i bakruten, som en varmetråd. Ville heller sett på en slik løsning for ettermontering enn å montere en antenne som er beregnet på utvendig montering, inni bilen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Hvis du bare trer den inn i stolpen e.l, så vil det ikke funke, for den må jo jordes ;)

Blir den ikke jordet med ledningen fra spilleren da? Ellers er det jo ikke noen stor sak å koble til en ledning på "foten" av antennen og inn i gods.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du bare trer den inn i stolpen e.l, så vil det ikke funke, for den må jo jordes ;)

Blir den ikke jordet med ledningen fra spilleren da? Ellers er det jo ikke noen stor sak å koble til en ledning på "foten" av antennen og inn i gods.

Anntenne tar jord i innfestningspunktet....så om du ikke monterer den fast blir det dårlig med jord ;)

My take on this? Dette vil resultere i ræva radiomottak...det er sikkert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...