Kaldvann Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hovedkort: abit Fatal1ty FP-IN9 Skermkort: 2 x Asus EN8600GT SILENT Jeg har prøvd å lese rundt omkring, men finner lite informasjon som hjelper meg, derfor spør jeg nå her om noen kan hjelpe meg =) Har satt i begge kortene, snudd "kortet" på hovedkortet så den står i "Sli mode" og har satt på "brua" mellom skjermkortene, men det er bare en av kortene som gir bilde. Er vist noen instillinger under Control Panel som jeg skal gjøre, men finnes ingen Sli instillinger der for meg. Btw: Jeg prøver å få 4 individuelle bilder på 4 skjermer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Om du har SLI enablet så vil du bare få bilde på ett av kortene. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 så da må jeg sette "chip`n" til "normal mode"? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Du skal kunne velge mellom SLI og ikke-SLI i windows. Se etter i Nvidias kontrollpanel. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 Du skal kunne velge mellom SLI og ikke-SLI i windows. Se etter i Nvidias kontrollpanel. ah, ja, har sett andre steder at de sier det også, men er ikke noen "SLI" instillinger under nvidias kontrollpanalen på min pc(ja jeg har nyeste driverne). De skal vistnok være under "3D-instillinger" men finner ingenting der. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2009 noen som vet hvordan jeg får windows til å skjønne at jeg har SLI osv? Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 ingen som har noe erfaring med SLI? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hos meg gikk det meste nesten av seg selv. Fikk opp en bobble som gav meg beskjed at jeg hadde SLI men at den ikke var aktivert. I Nvidias kontrollpanel fant jeg et veldig klart og tydelig valg om jeg ville aktivere SLI. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 hmm, ja problemet er at det kom ikke opp for meg. Har en misstanke om at windows må ha et spark for å skjønne at jeg har SLI, men hvordan sparke den i gang? Bruker winxp btw. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Om du har 680i så går det mye lettere. Men du har 650i, så her må du enable SLi manuellt, altså akkurat nå er PCI-E spor nr 2 deaktivert og alle PCI-E linjene dine går til spor nr 1 for å gi full hastighet der. Det du må gjøre er å snu det kortet som står imellom sporene for å sende 8 linjer til port nr 2 slik at du får SLi. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Om du har 680i så går det mye lettere.Men du har 650i, så her må du enable SLi manuellt, altså akkurat nå er PCI-E spor nr 2 deaktivert og alle PCI-E linjene dine går til spor nr 1 for å gi full hastighet der. Det du må gjøre er å snu det kortet som står imellom sporene for å sende 8 linjer til port nr 2 slik at du får SLi. Skal jeg sette på "brua" mellom kortene? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Når du har snudd kortet i mellom PCI-E Sporene så har du 2x PCI-E spor til skjermkortene og de skal bli gjenkjent. SLi bro skal du ikke ha om du ikke skal spille, slik jeg forstår det skal du ha 4 skjermer og da skal du ikke enable SLi. Vet ikke enda om begrensningen på 2 skjermer gjelder for SLi eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå