jahaug Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg bestilte meg mer eller mindre ny komplett maskin like før jul, men maskinen har aldri fungert helt slik den skal.. jeg har vert i kontakt med service avdelingen ved komplett.no, og vi kom fram til at det måtte være hovedkortet mitt det var noe galt med.. er det flere som har samme type hovedkort her? problemet mitt er at nesten samma hva jeg skal legge inn, så får jeg en read/write error, eller en CRC error, å såvidt jeg vet så er vel dette en feil i komprimerte filer.(?) Jeg tenkte at jeg skulle flashe biosen min, for å prøve om det hjalp. Og når jeg sjekket siden til MSI for nye bioser, så står det under v1.3 av AMIbios at de har fikset en feil med no CRC error greier. men, når jeg skulle prøve å flashe biosen, nå fikk jeg det ikke til, fulgte det som sto i fila som fulgte meg, med det stemte ikke med det som sto på skjermen.. i det siste så har denne feilen blitt bare verre og verre, og nå får jeg ikke installert programmer i det hele tatt! heller ikke noe annet! Beklager skrivefeil og slik, men jeg er utrolig trøtt og frusterert nå! har slitt konstant med denne Jæv*la maskina i snart en uke! håper at det er noen her som kan hjelpe meg! Mvh Lars Erik Haug Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Send det inn før frustrasjonen tar overhånd. Ikke gidd å sitte å føkke noe mere med det. Snakk med komplett. Såvidt jeg vet, så skulle det vel faktisk være mulig å flashe den biosen på kortet ditt uten å engang være i DOS. Det gjorde jeg iallefall med det gamle asus kortet jeg hadde. Asus har noe sånn skikkelig newbie greier når det gjelder bios oppdatering. Prøv å finne den. Lenke til kommentar
jahaug Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 skulle gjerne sendt inn kortet jeg, men det er det som er problemet.. da får jeg det ikke igjen før tg, å jeg nekter å gå glipp av årets største happening pga. et føkka hk! -Lars Erik Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 MSI LiveUpdate2 flasher bios direkte fra nett. Funka på mitt (men jeg har aldri hatt ditt problem da) BTW : du har diagnostisert HD'ene ? Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Asus sin bios programvare vil IKKE funke på et msi kort så vidt jeg vet... Hent ned BIOS oppdatering og lag deg en bootdisk, evt. hent ned en fra www.bootdisk.com Går utifra at du har testa minnet og hd,cpu, samt pci hastigheter... CRC feil kan oppstå ved feil på noen av disse! Kaptein_S Lenke til kommentar
jahaug Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har testa HD og minnet, ikke cpu.. og heller ikke disse PCI hastighetene dine(aner ikke hva du snakker om) men, så vidt jeg vet så er nå alt default, så det skulle nå egentlig ikke ha no med det å gjør.. Har akkurat lasta ned LiveUpdate2, men det funker jo F**N ikke da så, jeg får heller ikke til å Flashe fra dos, mulig jeg er steike dum, men det som står i instruksjonene stemmer ikke for 5 øre med det som kommer opp inne i Bios Update saken.. antageligvis så er det jeg som er dum.. -Lars Erik Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Ide crc errorene du opplever er feil som du får med hovedkortet ditt. Jeg har selv hatt problemene du opplever. Riktignok var dette med KT4V kortet men kt4ultra skal etter hva jeg ha lest ha de samme symptomer og feil som KT4v. Hos meg og veldig mange andre blir problemene løst med boisoppdateringen. Prøv liveupdate! Lenke til kommentar
jahaug Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Fint at jeg får konstantert hva der er hvertfall.. jeg for min del har ikke bruk for infoen lenger, siden jeg akkurat har flashet i hjel biosen min! fulgte det som sto i dokumnetet som fulgte med, men det står jo ingenting der om hva man skal gjøre når man kommer inn i dette flashe program greia! men, jeg satset på at det var den option'n som sa no slik som go for it, maskina reboota og i post sto det at jeg hadde AMIBios v1.3, som er en bra ting, for det var det jeg ville ha.. men plutselig begynner maskina å hyle som en jævela stukken gris, og så sto det a biosen min ikke var installert.. hva kan dette komme av da mon tro? jeg er ihvertfall ganske sikker på at det ikke er lenge til maskina tar vindusveien ut.. er ikke så langt ned så hvis dere kommer til Lillehammer, så er det en god mulighet for å få tak i et utrolig billig 9700Pro, og noen andre deler.. heh! Lenke til kommentar
jahaug Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 foresten, hvis dere ser en snål fyr med et rart ansiktsuttrykk, spm henger ut fra takrenna, med et tau som mistenkelig nok er festa rundt halsen, så er ikke det noe å bry seg om, bare la han henge, han har det nok best der.. Lenke til kommentar
jahaug Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 bare glem det folkens, h4xx0r l33t meg fixa det.. heeh, nå blir det spennende å teste om ting funker.. vel, uansett, vil bare takke folk for tips dere kom med.. Mvh Lars Erik Haug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå