Gå til innhold

Enda en noob som vil overklokke

Anbefalte innlegg

Har et geforce 3 ti200 kort, 43.45 det. driver, AOpen AK77Pro hw, AMD Athlon 1800+. Har lasta ned RivaTuner og vil overklokke skjermkortet litt med den orginale kjølingen. Så var det spørsmålene. Er det mulighet for å sjekke temperaturen via software eller må jeg i så fall bruke et termometer? Kan kortet mitt overklokkes noe særlig.... noen som har peiling på ca. hvor mye? Hvis jeg ikke kan måle temperaturen... hvordan hvet jeg da når kortet har gått så langt som det kan uten at jeg ødelegger det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må bruke termometer for å sjekke temperatur, jeg for min del holdt forsiktig på baksiden av core og sjekka manuelt. ikke no stress :)

Kortet ditt kan nok overklokkes litt, hvor mye vet jeg ikke. Heller ikke sikker om du må ha en ny bios for å gjøre dette, men tviler på det.

Har skrevet hvordan du finner ut at du har overklokket for mye her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=818488#818488

Har klokket for høyt og fått artifacts mange ganger og kortet mitt har ikke tatt noe skade av dette i det hele tatt. Men det går jo ann å være litt forsiktig kanskje? Opp til deg :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...