Christian86 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Ok, jeg skal innrømme, jeg liker sterke farger, ikke helt naturlig farger, men sterke gode farger. Det tiltaler meg, så bildene er preget av det. Men bildene er ikke HDR, jeg har bruk NIk software, og undres rett og slett på hva dere mener om endringene,selv om jeg kanskje regner med noe kritikk ettersom mange ikke liker så sterke farger som meg. Dog fikk storebrandbygget for mye saturation tror jeg Før: Etter: Før: Etter: Før: Etter: Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Jeg liker også sterke, klare farger, slik som dette. Så lenge man ikke overdriver, noe jeg ikke synes du har gjort. Jeg tror dog du har rett i at Storebrandbygget fikk for mye fargemetning. Edit: Jeg mente det nederste bildet. Det har fått litt mye farger etter min smak. De to øverste er bra. Endret 31. desember 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2008 Ja, du har rett, siste var egentlig mer et forsøk på å se hvor langt jeg kunne dra det for å få vekk all undereksponeringen som fjernet detaljer i bildet. Det var også det som ødela så ofte når jeg fotograferte landskap, nemlig at en av delene ble undereksponert. Tydeligvis har jeg innenfor rimelighetens grenser greide å gjøre slutt på det problemet, så jeg kan slutte å fotografere HDR Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Jeg kan til tider finne på å dra opp metningen en del i PP, men her synes jeg du har dratt for hardt i spakene på samtlige bilder. Det jeg synes funker best er det nederste bildet. Francis Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Fryktelig ujevn effekt på det første bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 (endret) Må si meg enig med IceFox og Francis her. I tillegg ser blåfargen veldig syntetisk ut på det første bildet. Du har dratt på for hardt på alle bildene etter min smak. Det siste bildet fungerer allikevel best. Jeg vil nok anbefale polafilter fremfor å sparke så hardt du klarer på spakene hvis du vil ha mer dypblå himmel. Endret 2. januar 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det første bildet, er det fra turen våres i sommer? På slike bilder, så tror jeg strategien med GND filter vil fungere bedre enn HDR. Når det gjelder de to andre bildene, så ville jeg nok valgt å ikke dra så hardt i spakene. Tom Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Merkelig hvordan folk får det til å bli HDR da Skrev jo: "Men bildene er ikke HDR, jeg har bruk NIk software, og undres rett og slett på hva dere mener om endringene,selv om jeg kanskje regner med noe kritikk ettersom mange ikke liker så sterke farger som meg." Nei, huff, dere har rett, egentlig var dette control points som jeg lekte med, tydeligvis så fikk jeg det jeg ville, tilnrmet HDR effekt uten å ta 3 bilder osv Brutke gradient filter (eller hvordan det nå staves) når jeg gikk ny runde i går etter at jeg fikk noe svar på et utenlandsk forum, så der var det vel effekten vi snakket om før Tom. At en justerte bare deler av bildet for å styre eksponeringen, problemet jeg beskrev tidligere i sommer. Uansett, takk for svarene Siste bilder hadde for så vidt bare et kontrollpunkt, tror jeg, og det var der det sorte var, strengt tatt likte jeg utfallet dårligst der, siden jeg fikk et eller annet grønt ved stilaset, men vill gjetting så kanskje jeg dro for mye detaljer ut av noe som egentlig var undereksponert. Endret 2. januar 2009 av Christian86 Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Joda, sterke farger kan fungere bra det, men man må se når det er på tide å stoppe - eller å trø mange alen til. Du har dessverre ikke stoppet i tide, ei heller dratt et langt nok videre når du (forhåpentligvis) har sett at du gikk "toppa heile driten". Du har altå gått "over the top - and then some" ... Endret 2. januar 2009 av Autodidact Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Det første bildet (de to første bildene) er altfor statisk uansett. Her må mer kreativ beskjæring til og mindre photoshop-ing til, tror jeg først og fremst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå