Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil ved lasting av NvCpl.dll og NvMcTray.dll

Anbefalte innlegg

Hver gang datamaskinen startes får jeg opp 2 feilmeldinger. Eneste alternativet feilmeldingene gir meg er å klikke "OK" Datamaskinen er en Acer maskin og kjører Windows Vista. Feilmeldingen oppstod et par uker etter at datamaskinen var ny.

Bilde av feilmeldinger:

311220081913.png

Jeg har prøvd å lage en tom fil med dette navnet på plasseringen maskinen beskriver i de irriterende feilmeldingene. Men dette hadde ingen effekt. Men selve maskinen og alle programmene fungerer som de skal. Nå er jeg tom for ideer om hva jeg kan gjøre her, jeg ville vært svært takknemlig om et klokt hode vil hjelpe meg med dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat samme problemet...

hmm...så vidt jeg kan huske så er dette filer som følger i Nividia sine driverpakker, eller directX. Reinstaller skjermkortdriver (hvis du har nvidia) er mitt beste forslag

Hvor kan jeg reinstallere skjermdriveren? Er dette gratis og er det noen risiko for at jeg fucker opp hele systemet?

Lenke til kommentar

Nvcpl.dll er en fil som tilhører Nvidia Kontrollpanel.

NvMCtray.dll er en fil som gjør at Nvidia sitt ikon kommer på oppgavelinjen, på høyre side.

Rådet til Brede_Skapstroppen skal hjelpe dere med å løse problemet, det er en fil tilhørende skjermkort-driveren som lager problemer.

Så en re-innstallasjon av driveren til skjermkortet skal løse problemet. Driverne finnes på Nvidia sine nettsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...