Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg har bestemt meg for å prøve å bruke Ubuntu på fulltid en stund, og lurer på om neoen kan hjelpe meg med noe. Jeg har brukt Ubuntu et par ganger før, men det går bestandig så treigt. Så jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan jeg kan innstallere de nyeste driverne? Maskinvare: :: Processor AMD Turion 64 X2 TL-56 1.8 GHz 1MB L2 Cache :: Mainboard ATI Xpress 1150 :: Memory 1024 MB, DDR2 SDRAM, max. 4096MB, 1x1024MB :: Graphics adapter ATI Mobility Radeon X1600 - 128 MB 512 MB HyperMemory Er det noe annet dere behøver, står det her. Jeg er veldig dårlig når det kommer til dette med Ubuntu, da jeg har glemt alt siden siste gang jeg brukte det. Er det noen som kan forklare meg (helst steg for steg) hvordan man innstallerer de nyeste driverne? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Tipper du er på 32 bits med de speksa så..... Prøv med XFCE, openbox, fluxbox og lignende vis du gidder å se om det er GNOME syn skyld. Tror trådløs korte ditt er kernel støttet, siden siden ikke vil si hva det er så Drivere: http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html Hvet at litt av hvert av tingene er bygd inn i kernelen. Husk build essentials forresten, kjekt å ha. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Du kan ikke si noe mer om hva som er tregt? Kan jo være mangel/feil på grafikkdrivere,eller det kan være en flash som er synderen. Kan også være lurt å teste XFCE som diablo nevner. *box er en del mer avansert (men veldig lett og raskt når det fungerer) Men før du laster ned ati drivere fra siden dems bør du sjekke om "hardware drivers" finner dem. (eller hva det nå enn heter). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har lastet ned ATi-driverne, og det ble mye raskere. Vet egentlig ikke helt hva som avr treigt. Det var vel det at effektene var treige, så alt føltes mye treigere. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har lastet ned ATi-driverne, og det ble mye raskere. Vet egentlig ikke helt hva som avr treigt. Det var vel det at effektene var treige, så alt føltes mye treigere. Kan jo da også bare skru av compiz og se om det hjelper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Nå er deet bra, så da er det ikke noe poeng i det Nå har jeg enda et spørsmål, hvordan får jeg hurtigtastene til å fungere? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Har lastet ned ATi-driverne, og det ble mye raskere. Vet egentlig ikke helt hva som var treigt. Det var vel det at effektene var treige, så alt føltes mye treigere. Moro, den fant altså feil drivere Det forklarer en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå