Gå til innhold

No volume control GStreamer plugins and/or devices found.

Talker

Anbefalte innlegg

Sitter her med en HP Pavilion 7885, som jeg nylig har installert Ubuntu på. Men hvordan skal jeg få lyden til å fungere? Er integrert lydkorti i hk-et.

Er også helt ny i linux, så alt må inn med te-skje :p

Det viser seg at lydkortet aldri blir oppdaget.. Hva skal jeg gjøre?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver å gå in på volumkontrollen, så får jeg opp denne meldingen: "No volume control GStreamer plugins and/or devices found."

sånn jeg har forstått det, så blir ike noe lydkort oppdaget.

lspci gir ikke noe som minner meg om lyd relatert, men her er resultatet på hele greia.

00:00.0 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT8363/8365 [KT133/KM133] (rev 03)

00:01.0 PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT8363/8365 [KT133/KM133 AGP]

00:07.0 ISA bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super South] (rev 22)

00:07.1 IDE interface: VIA Technologies, Inc. VT82C586A/B/VT82C686/A/B/VT823x/A/C PIPC Bus Master IDE (rev 10)

00:07.2 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 10)

00:07.3 USB Controller: VIA Technologies, Inc. VT82xxxxx UHCI USB 1.1 Controller (rev 10)

00:07.4 SMBus: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super ACPI] (rev 30)

00:0e.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments TSB12LV26 IEEE-1394 Controller (Link)

00:0f.0 Modem: PCTel Inc HSP MicroModem 56 (rev 02)

00:12.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)

01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 [GeForce2 GTS/Pro] (rev a3)

Har installert siste versjon av noe ALSA greier, og fulgt noen tips fra andre med noe av den samme problemstillingen. Men jeg føler at jeg jeg ikke har helt kontroll over hva jeg gjør, så jeg mener det er best om jeg får noen til å "kommandere" meg litt rundt... :)

Endret av Talker
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok. Det går bra. Er egentlig ikke denne pc-en jeg skal bruke fast. Den jeg egentlig skal bruke framover har et ac97 integrert lydkort, pluss et Creative X-Fi Extreme gamer eller noe i den duren. Dette støttes vel? Siden det er skikkelig merkevare?

Lenke til kommentar

AC97 (Intel HDA) er stort sett meget godt støttet. Unntaket er at enkelte (begynner å bli veldig få) laptoper har en eller annen spesiell konfigurasjon som ikke blir detektert ordentlig.

X-fi derimot er dårlig støttet, med untak av den rimeligste modellen som bruker EMU chip. Det ligger en driver på Creative sine sider, og noen rapporterer at den er bra mens andre sier at det ikke fungerer så bra igjen. Det greieste er å prøve selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...