lilduff90 Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Vet ikke om dette er rett kategori, men prøver: Jeg vurderer å kjøpe en Chinon 8000 SUPER 8 PROJECTOR fra 1974 brukt av en nabo, men han var ikke sikker på om den spilte vanlig 8mm film (som de fleste hadde i kameraene sine på 70-tallet, uten lyd og denslags), og det er ganske avgjørende for meg, da jeg vil ha den til å se på gamle filmer som besteforeldrene mine har liggende på loftet. Noen som har peiling på dette? Tilleggspørsmål: Med i kjøpet er det også et Chinon 605 S 8mm kamera. Er det noe sted i Norge man får kjøpt kassett/bånd til dette? Lenke til kommentar
steinark Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg vurderer å kjøpe en Chinon 8000 SUPER 8 PROJECTOR fra 1974 brukt av en nabo, men han var ikke sikker på om den spilte vanlig 8mm film (som de fleste hadde i kameraene sine på 70-tallet, uten lyd og denslags), og det er ganske avgjørende for meg, da jeg vil ha den til å se på gamle filmer som besteforeldrene mine har liggende på loftet. Jeg tror det, men hvis du prøver å tre filmen finner du det fort ut. Wikipedia har ganske fine artikler om dette http://en.wikipedia.org/wiki/8_mm_film Tilleggspørsmål: Med i kjøpet er det også et Chinon 605 S 8mm kamera. Er det noe sted i Norge man får kjøpt kassett/bånd til dette? Neppe, enda værre er det å få de fremkalt. sikkert noen på ebay som selger slik :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå